Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Slopad revisionsplikt + Revisor

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-10, 18:57 #1
Innocast Innocast är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 688
Innocast Innocast är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 688
Kommanditbolag med en juridisk person som ägare kräver ju en revisor i bolaget. Dock har jag hört att det kravet kommer att slopas, redan efter årsskiftet. Någon som kan bekräfta? En annan källa säger 2010-07-10 som det väntas bli lag på.

I övrigt, vad finns det för bra revisionsbyråer, gärna i Stockholm, och vilka priser ligger det kring? Har fått in anbud om 6h ā 1000kr / timme om allt är i sin ordning från ekonomifirman.

Med vänliga hälsningar,
Innocast är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-10, 20:35 #2
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
En revisor får av etiska skäl inte lämna fastpris på sina uppdrag enligt FAR (Föreningen auktoriserade revisorer), man kan i principsäga att de flesta auktoriserade revsorer ligger på timarvoden från 1200 spänn och upp till ca 3000 för de riktigt stora byråerna.

Strunta i att fokusera på timpriset, det är HELT AVGÖRANDE vilken kompetens revisorn har.

Sen såg jag att du skrev "ekonomifirman" det tolkar jag som de som sköter bokföringen vilket inte är samma sak som revisor. En revisor får ALDRIG sköta bokföringen i ett bolag som han själv är revisor i.

Redovisningsbyrå och Revisionsbyrå är två helt olika typer av företag, det första sköer bokföringen, det andra reviderar och anmärker på det första företagets sätt att hantera bokföringen.

Själv använder jag det Täbybaserade företaget http://www.revidea.se (den revisor jag använder heter Jan Ekeman) han är mycket erfaren och bra enligt mitt förmenande, kan starkt rekommenderas. Han kan svara på frågor om man är osäker på hur man ska göra med olika transaktioner, det är bättre att fråga revisorn var gränsen går i förväg än att han behöver anmärka på det i efterhand, då man kanske spenderat mycket pengar på något man inte får göra.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017