FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag har, förutom på min huvudsida, även lagt adsense på en blog som på senare tid varit rätt inaktiv. Men nått klick då och då har den gett. Men igår så klickade någon 10ggr på förmiddagen och senare på kvällen så kom 7 klick till. Totalt kanske 3-4 besökare. Idag kom nu ytterligare 8 klick på en besökare! Vad ska jag göra? Kan google få för sig att jag försöker lura till mig klick. Jag har nu tagit bort annonserna från bloggen helt och hållet. Finns det någonting mer jag kan/borde göra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
du borde maila google, även om dom inte läser mailet så HAR du mailat (något du kan påpeka OM kontot blir bannat)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du behöver inte vara orolig, Google upptäcker multipla klick under samma dag och rensar bort det med automatik (manuell granskning sker oxo vid vissa granskningssignaler).
Man får bara betalt för unika klick/besökare per dag. De upptäcker även om du klickar själv på annonser på dina egna sidor, om du kör från samma dator, antar att de använder en kombination av cookies och IP-adresser för att känna igen misstänkta "bad-clicks". Fokusera på att skapa unikt innehåll som är intressant för andra på din sajt och länka till den från minst en annan sajt du har bra besöksantal på så börjar intäkterna strömma in så sakteliga... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Ta bort Adsense från sidan. Har du så lite trafik blir det ändå inga pengar och du riskerar att bli avstängd från Adsense på livstid.
Spara Adsense tills du har ett par hundra besökare om dagen minst. Google hatar trubbel oavsett om det är ditt fel eller inte. De kan stänga av dig med enda grund att din trafik är "dålig". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja jag har som jag skrev tagit bort adsense från bloggen nu.
På min "riktiga" sida så har jag uppåt 1000 besökare per dag så jag vill verkligen inte riskera att bli av med kontot för att nån idiot klickat runt på bloggen. Till vilken adress rekommenderar ni att man mejlar google på då? Vanliga support-adressen eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hittade ett kontaktformulär där man kunde just "rapportera ovanlig aktivitet" så det har jag gjort nu.
Tack för era svar, bara att hoppas man inte blir bannad nu ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Håller för övrigt med andra om att inte visa Adsense på sajter med lite trafik, just av de nämnda anledningarna/riskerna. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|