Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Viktiga egenskaper vid val av annonsör hos TD

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-05, 01:27 #1
Wackerberg Wackerberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 259
Wackerberg Wackerberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 259
Jag jämför annonsörer hos TD. Där finns många som erbjuder likartade tjänster som jag är ute efter att annonsera för, men jag har svårt att avgöra vilka egenskaper hos en annonsör som jag ska titta efter. Vad är det jag ska titta extra noga på? Blundar du för annonsörer som inte har iSale eller mindre än 30 dagars cookie-tid?

Det är naturligtvis svårt att veta hur bra olika annonsörer tar emot de besökare jag skickar, men det måste finnas saker som exkluderar en stor del av de tilltänkta innan de ens når till det stadiet där jag överväger att testa dom för att undersöka konvertering.
Wackerberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-05, 03:21 #2
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Skicka trafik till alla genom att splitta trafiken (split testing). Så ser du vem som konverterar bäst och var du tjänar mest pengar.

Gör du inte det så gissar du dig bara till och kan gå miste om bra intäkter. Saker kan se bra ut på papper men allt handlar om konverteringsgraden på deras webbplats inte hur mycket de betalar ut.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-05, 03:35 #3
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
En bra annonsör...


1. ...ger dig all möjlig staistik över webbsidans konverteringsgrad (en annonsör som inte konverterar är ju relativt värdelös) vilka produkter som säljer bäst (är ju inte så kul och sitta och promota de 10 sämst säljande produkterna, vilket kan hända om annonsören inte ger dig tillräckligt med fakta och statistik.

2. ...opererar i en nisch med få konkurrenter.

3. ...använder sig inte av gratis 020 nummer.(läcka)

4. ...kommunicerar regelbundet med sina affiliates.

5. ...låter sina affiliates i god tid ta del av planerade utförsäljningar, prissänkningar m.m.

6. ...erbjuder en provision som ligger i det övre skiket inom samma brasch.

7. ...håller länkar och produktflöden uppdaterade.

8. ...är fri från läckor såsom utgående länkar m.m.

9. ...har en cookie längd på minst 180 dagar.

10. ..har ett bra urval av banners, textlänkar, artiklar, videor m.m.

11. ..jobbar aktivt för att öka konverteringen på sin webbsida.

12. ..ger sina affiliates fullständiga kontaktuppgifter som telefon, e-post, IM, adress m.m.

13. ..gör allt för hålla sitt affiliate program fritt från parasiter.

14. ..tar ALDRIG bort inaktiva affiliates.

15. ..har en tydlig PPC policy med få restriktioner.

16. ..försöker aldrig styra över försäljningen till telefonen för att slippa betala
provisioner.

17. ..erbjuder provision även för telefonordrar genom telefon spårning.

18. ..har bra målsidor till sina länkar.

19. ..godkäner nya affiliates inom 24 timmar medan intresset är som störst.

20. ..ser till att affiliate spårningen inte bryts om man lägger till en ny betalningperiod.

21. ..konkurrerar inte med sina affiliates.

22. ..ser till att informera sina affiliates om ändringar i webbshoppen.

23. ..ger sina affiliates möjlighet att djuplänka till sidor som det inte redan erbjuds länkar till.

24. ..försöker inte använda sina affiliates för SEO.

25. ..har ett affiliate program som aldrig går offline.

26. ..startar inte ett affliate program för en webbsida som är helt ny och utan statistik som konvertering m.m. Affiliates gillar inte att va försökskaniner åt annonsörer.

27. ..har en bra prisättning på sina produkter/tjänster.

28. ..har en dedikerad affiliate chef som går att nå när man behöver hjälp.

29. ..delar ut schyssta bonuscheckar som morötter för sina affiliates.


30. ..här låter jag andra fortsätta......
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-05, 08:45 #4
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
Jag gillar att leta annonsörer hos AdFair, för dom visar två viktiga saker i sin statistik som andra saknar.

1. VTS (klick per lead), vilket i princip är konverteringsgraden hos annonsören.
2. CPC (kronor per klick), vilket är samma sak, fast räknar in vad jag får per lead också.

Här försöker jag naturligtvis hitta annonsörer med låg VTS och hög CPC.

Annars gillar jag klick-kampanjer, där faktiskt annonsören tar ansvar för att generera avslut. Det som ger mig allra mest är just nu en klick-kampanj, och eftersom annonsören är nöjd, så antar jag att deras konverteringsgrad är godkänd.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017