FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Innan stod det att det skulle vara löst 16:30. Igår stod det 19:15. Innan det var det massa strul hela dagen. Känns inte riktigt som man kan lita på deras beräkningar om när deras problem ska vara lösta.
På tal om driftinformation och webcows. Tidigare hade Webcows sin driftinformation på samma server som själva huvudwebsidan. Jag föreslog att de skulle lägga det på en seperat server om deras webbsida var nere. Nu ligger den på en seperat server, men dns-erna som har entries för driftinfo.webcows.se är ns1/ns2.webcows-dedicated.com, dvs deras interna servrar. Verkar riktigt genomtänkt....... En helt annan sak. Webcows säger att de har redundanta uppkopplingar mot internet. Typ Sprintlink och Song Networks. Trots det är hela deras nät nere så fort det är strul hos Song. Någon som vet hur det hänger ihop? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Dom är bara kopplade till Song Networks numera enligt dom själva.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Läste nyss detta:
Routnings problem från Sundsvall till Östersund DATE: 2004-09-16 Today at ~19:00 PM Song routers that carries an gigabit failed, affecting several of our Lines at both DC1 and DC2. Song has resolved the issue. However, we will continue to monitor the circuit and Song re-route traffic if necessary. ----------- Samma problem som igår onsdag med routning med nätet ifrån sundsvall till östersund / fiberväg , tekniker är på plats och ska felavhjälpa. Mer info finns att hitta på Song Networks websida: http://driftinfo.song.se Åtgrdat 23:47 Systemkrash i Song Networks routrar gjorde att vi blev utan internet förbindelse, allting gick över den redutantfailover fibern som sträckersig en annan väg , men utrsutningen i den redutanta förbindelse nr2 låste sig pga av troligtvis för mycket trafik. Utredning kommer att ske från song networks sida vad som orsakade det allvarliga felet. Vi beklagar driftstörningen och vi jobbar på att ytterligare koppla in en helt oberoende operatör som är ej kopplad till song networks nät. Vi beklagar den mycket allvarliga driftstörningen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
http://www.webcows.se/?p_id=8&s_id=49 - "I dagsläget är Webcows kopplade till 2 operatörer." - "Kartan visar hur redundant Song Networks är. Vi är kopplade till deras backbone från Östersund och är redundant via en fiber som går till Borlänge samt en fiber som går ner vid kusten. Vi är även kopplade till sprintlinks nät till deras dgix i stockholm där även vår isp del är uppkopplad." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag känner en kille som hyr dedikerad server hos Webcows för att det är så billigt och tycker att de fungerar mycket bättre nu än för några år sedan.
Jag hade min första riktiga hemsida hos Webcows för några år sedan, innan jag startade eget webhotell, och det fungerade bra tills de lade ner verksamheten. Däreter har de lagt ner och startat om ett antal gånger, tyvärr.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|