FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi vill skapa ett register över våra kunder där varje kund skall kunna matchas med ett antal parametrar med vilka man enkelt skall kunna söka i registret.
T.e.x : vi har 15 produkter och vill enkelt kunna hitta de kunder som kan vara intresserade av 1 av dessa (av ca 200 kunder). Men varje kund skall också kunna vara intresserad av flera produkter Man skall förstås också kunna skriva in kontaktuppgifter för och anteckningar om vardera kund. Jag har tittat på CRM och kunregister av olika slag, men de verkar onödigt komplicerade. Är det lika bra att skapa ett register med Access från Microsoft eller Open Office? Kan dock inget om dessa program, så finns det nåt enkelt och billigt att köpa gör vi gärna det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tror faktiskt att ett CRM skulle vara bäst för er i längden. SugarCRM är open source, gratis och finns översatt till svenska. Fördelen är att registerfunktionen för kunder och kontaktpersoner är så mycket bättre än vad du kan göra själv i Excel/Access. Dessutom kan du logga aktiviteter både manuellt och genom att du kan skicka mail genom systemet. Något att växa i helt enkelt. Finns massor av leverantörer av CRM förutom det jag nämnde ovan.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|