Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Labbhosting?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-02, 21:06 #1
Eidron Eidron är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2006
Nykomling

Hej

Vet att många söker hosting där man placerar maskiner som kräver etc etc etc och upptid bla bla. Men är det någon som har tips på ställe dit man kan ställa sakerna om man inte har de kraven - exempelvis sina egna labbmaskiner. Jag har dem bara som labb men de låter tyvärr för mycket för att ha i lägenheten så jag vill ställa dem någon annanstans. Funderade på att ställa dem hos CitySelfStorage/Shugards men man får visst inte leverans av adsl dit.. =)

Kravprofil: Billigt, Schabbigt, El (inte backup eller diesel) och internet (ej redundant etc) i övrigt inga speciella krav
Eidron är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 21:12 #2
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Tror du får svårt hitta någon leverantör för det, alla vettiga hallar har ju redan allt sådant.

Visst man skulle kunna ge en 100Mbit port och inte brytt sig så mycket mer om det, men det som är det dyra är el.

Sedan fult att ställa massa tower på lite olika ställen om det inte är rack.

Bästa är väl hos någon som har någon privatlina som inte är xDSL.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 21:13 #3
citrusen citrusen är inte uppkopplad
Medlem

citrusen citrusen är inte uppkopplad
Medlem

Citat:
Originally posted by Eidron@Sep 2 2008, 21:06
Hej

Vet att många söker hosting där man placerar maskiner som kräver etc etc etc och upptid bla bla. Men är det någon som har tips på ställe dit man kan ställa sakerna om man inte har de kraven - exempelvis sina egna labbmaskiner. Jag har dem bara som labb men de låter tyvärr för mycket för att ha i lägenheten så jag vill ställa dem någon annanstans. Funderade på att ställa dem hos CitySelfStorage/Shugards men man får visst inte leverans av adsl dit.. =)

Kravprofil: Billigt, Schabbigt, El (inte backup eller diesel) och internet (ej redundant etc) i övrigt inga speciella krav
Hur mycket bandbredd behöver du ?

Har ett rum som är tomt, kylning finns. Elen är gratis, ingår i hyran.
citrusen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 21:31 #4
Nykomling

Nykomling

Citat:
Originally posted by patrikweb@Sep 2 2008, 21:12
Visst man skulle kunna ge en 100Mbit port och inte brytt sig så mycket mer om det, men det som är det dyra är el.
Självklart är det elen som är den stora kostnaden, och som jag skrev så kostar det ju vad det kostar, men om man tar bort allt skallskydd etc etc etc så borde man komma ganska långt ner. Angående towers osv är det ju som du säger inte snyggt, men en labbburk som du testar på är ju inget som behöver ha snygg serverhall, backup etc. Rasar skiten får den vara nere ett par veckor till man orkar fixa. Mer på den nivån.. =)
Oläst 2008-09-02, 21:33 #5
Nykomling

Nykomling

Citat:
Originally posted by citrusen@Sep 2 2008, 21:13
Hur mycket bandbredd behöver du ?

Har ett rum som är tomt, kylning finns. Elen är gratis, ingår i hyran.
Ja, vad tar en RDP anslutning över PPTP och lite webbsidor för privat bruk? Som sagt hade jag tänkt köra det hemma, men frugan klagar på "att det låter som tio damsugare" och det kanske ligger nått i det... =)

512kb/1mbit tror jag är taket.. du kan väl pm om du är intresserad att bli av med lite yta i rummet.. =)
Oläst 2008-09-02, 23:49 #6
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
EL kostar inte alltid pengar, beror ju vad man har för avtal.

Men vad är du beredd att betala? 50 Kr i månaden? I så fall kommer du nog inte hitta ett företag som är intresserade av att hjälpa dig, det kommer kosta dom mer pengar att bara öppna dörren åt dig och ge dig plats i ett rack. Sen bör du ju ha en rackmonterad server, eller en jävligt liten server (typ Mac mini) för att nån kanske är intresserad.

Jag håller med patrikweb - Smidigast vore om du gullade med nån du känner som har Fast IP hemma och kan placera en server, eller om du gullar med it avdelningen där du jobbar och bjuder dom på kaffe o bullar varje dag
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-03, 00:03 #7

Avtal som ger gratis EL skulle man villja ha, som hosting leverantör lär du inte lyckas med det.

Att det ibland ingår i hyran i lgh är ju en sak, men då är det oftast rätt dålig avsäkrad så man ändå inte kan dra så mycket.

Nu råkar jag veta vad det han vill få undan och det drar inte el som en mac mini, samt en mac mini låter inte som 10 damsugare :P
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017