FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tja!
Jag har en flashbanner från en kund - jag implementerar den i HTML med hjälp utav denna koden: Kod:
<script type="text/javascript" src="swfobject.js"></script> *<div id="flashcontent"> * Du verkar inte ha flash player installerat. Du kan ladda ner den senaste versionen av flash player gratis <a href="http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" target="_blank">här</a>. *</div> *<script type="text/javascript"> *var so = new SWFObject("FLASHBANNER.swf", "intro", "160", "600", "9", ""); *so.write("flashcontent"); </script> tack på förhand... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är väl variabeln clickTAG du ska titta på kanske?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nja... har kollat lite på clickTAG men blir bara mer förvirrad. Jag vill helt enkelt göra den klickbar. Vill att när man trycker på flashbannern så ska den gå till kundens sida, men får inte rätt på det...
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Då är väl länken inbyggd i själva flashfilmen, har du bara .swf filen och inte .fla filen så är det svårt att ändra..
Och är den inte klickbar från början så behöver du också .fla filen för att göra den klickbar.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan man inte fuska o typ lägga ett osynligt divlager ovanpå? :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
a href?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Gör det enkelt för dig och lägg en genomskinlig box ovanpå allting och gör den klickbar via actionscript:
knappens_instansnamn.onRelease = function() { getURL("http://url.tld", "_blank"); } |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vart har du fått bannern ifrån? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
OM annonsen är klickbar (vilket den du fått den av borde tycka ???) så kan den antaligen
1.) Innehålla hårdkodade länkar. Då ska den vara klickbar och gå till exempelvis Google om du det var tanken. 2.) Innehålla en dynamisk med en sk. clickTag länk. Det är för att annonssystem ska kunna lägga till en länk som gör att annonsystemet kan tracka antalet klick på annonsen. Kör du openads (phpads) så kan den skapa vilken länk du vill för både 1 och 2 - använder du inte ett annonsystem så skulle jag be den som gjort annonsen att göra om den på det sättet du vill ha den! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|