FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns det något företag där dom betalar för antal gånger en reklam visas på bloggen och inte per klick? Kör just nu med google adsense, men eftersom jag har en hög sidvisning (ca 6000 unika och 15.000 sidvisningar / dag ) så tror jag att jag skulle tjäna betydligt mer på o få betalt / visning o inte per klick.
Min blogg är på engelska och adressen är: http://dailymobile.se Tips? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns knappt några sådana program. De flesta program bygger i botten på konverteringar, sen om du som publisher ser pengarna som cost per click eller cost per action eller cost per cpm spelar rätt mindre roll.
Om din sida konverterar bra kan du kolla på CPA, men CPM är sällan bra för sidor i din storlek enligt min erfarenhet. Jag har kontakter med ett bra företag som betalar för CPM internationellt du kan få fast jag använder dem bara för att Google inte vill jobba med min sida. De betalar lite mer än vad Adsense gjorde (fördelen är ju dock att jag kan lägga bannrarna lite friare än med adsense som kräver att användaren faktiskt klickar på dem..). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tailsweep, TD Premium, Advertising.com
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Double har något program som betalar per antalet visningar, tror det ligger på runt 1:-/1000 impressions.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ok har ni tips på något adsense liknande företag förutom google där dom kör med relaterade text annonser?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|