FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har senaste dagarna märkt att jag får en massa folk som lägger till min adress i sin contact lista, men det är bara skumma adresser som whatever@goog(1)e.co.uk, det som har varit gemensamt i alla invites är att dom kommer från .co.uk domäner.
Jag ser ingen mening i detta förutom att möjligtvis kolla om mailadressen används för att sedan sälja den? Några tankar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Är inte helt säker på att jag förstår vad du menar nu, men; Om du får massa automatiserade invites från random-personer, så är det antaligen bara "spam robotar" som i slutänden alltid vill att du registrerar dig på deras site, och snor dina pengar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Till mig skriver många som jag aldrig haft på min lista, fattar inte hur det är möjligt då det ska ju inte gå att skriva till någon som inte har en på sin lista. Jag får minst 10 sånt varje dag, men massa länkar av spam i, nån idé hur man kan spärra de att skriva?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
MSN fungerar väll så att person A (roboten) kan lägga till person B (dig) som visas offline, och skriva ett meddelande som person B mottager.
Vidare när person B då antingen svarar på meddelandet, eller lägger till person A, så visas online-statusen. Säg till om jag är på helt fel spår på vad du menar ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
ja alltså jag får personer med .co.uk domäner som lägger till mig som vän, då skickas alltså ett mess till mig där jag får en förfrågan om jag vill lägga till denna person i listan, men personer går offline såfort jag skriver till denne, jag har inte mottagit något spam än utav någon av de adresser som lägger till mig (över 30st nu). Kan också vara något sårat ex eller dyl, men tycker isf att valet av domän är lite annorlunda.. Är nog dags att byta msn adress själv istället.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|