FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Läst om detta på CS,
http://computersweden.idg.se/2.2683/1.175971 Google, http://www.google.com/experimental/a840e102.html Resultatet av detta kan ta död på alla aktiv SEO och istället koncentreras det på att skapa sidor med relevant innehåll. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Gäller bara när användaren är inloggad på Google. Så tror inte det har jättestor påverkan även om det skulle bli verklighet. Google är nog själv medvetna om att det inte skulle fungera i praktiken för den stora massan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Risken är väl att företagen hyr 100 kineser som sitter och röstar alt. egen mjukvara som hoppar mellan olika proxyservrar och röstar automatiskt.
Det är kanske lite syniskt men så länge det finns så mycket pengar i vilken placering man befinner sig på i SERPen lär många försöka ta till alla knep som finns. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kreativt av Google att försöka förbättra sökresultaten genom användarmedverkan.
Jag tror inte SEO-branchen kommer att dö av detta, men de kommer att få ändra sitt fokus, genom att nu är det inte lika enkelt att "lura" sökmotorn, eftersom användarna själva blir en del av sökmotorn. SEO får fokusera på att skriva bättre textinnehåll på siterna i stället, vilket kommer att förbättra kvaliten på webben som helhet, det är bra med nya idéer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det skulle ju naturligtvis bli kaos om det gick att rösta i de vanliga sökresultaten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Precis som Webbot säger, du ändrar bara dina egna sökresultat när du är inloggad på ditt Google-account. Du påverkar inte andras sökresultat.
Sen kan ju säkert Google använda datan till annat, men det är en annan diskussion. Citat:
Men som sagt, det handlar bara om ditt personliga konto och kommer inte påverka andra sökresultat. Sen ÄVEN om det skulle vara så att det HADE påverkat de andra sökresultaten. Hur många % bläddrar vidare till sida 2-3? Inte många. Alltså är det fortfarande de optimerade sidorna som skulle blivit bäst poängsatta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är ju faktiskt riktigt bra och ett sätt att knyta användare närmare Google. Jag får ett sökresultat som passar mig (de som jag klickat på flyttas uppåt) och då tycker jag Google är en rackarns bra sökmotor.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|