FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om du inte är ute efter rackserver så kan man få tower för runt 3-4k med. Dock blir det billigare för dig att köpa en VPS hos någon leverantör att börja med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan starkt rekommendera en VPS hos Ipeer med Plesk som kontrollpanel.
Då kan du peka domänerna mot servern och via Plesk enkelt lägga upp domänerna, då får du ftp-uppgifter/databaser/m.m till varje domän. Sjukt nöjd! VPS hos Ipeer |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Plesk du installera på valfri VPS, så inget du behöver välja specefik leverantör för.
Dock ska man köra Plesk så är det fördel välja en VPS med mycket minne, för annars kommerm an få problem om man börjar få några besökare. Sedan får man tänka att Plesk kräver licens som kostar pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Ingen .htaccess i världen kan hjälpa dig mot att någon inkluderar en av dina +rw'ade *.log's via en LFI efter att ha besökt en felaktig sida med <?php passthru("$_GET['shell']"); ?> som user-agent. Error- och accesslogs har i regel att klienten alltid kan skriva till dem för att det skall vara en användbar loggfil. user-agent, GET-request mm., listan kan göras lång. Kontentan är alltså; Placera av säkerhetsskäl alltid *.log's utanför Apaches läsrättigheter (läs: inte DocumentRoot). /var/log/apache är utformat enbart för *.log's och det finns ingen anledning att ändra dem. Om du tycker att det är lättare att hålla reda på dem så symlinka istället dina *.log's från DocumentRoot till /var/log/apache. (man ln, flaggan s är vad du söker). Mvh, Niklas Femerstrand Finhack HB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Trodde att jag var säker men det var jag inte, har nu placerat loggarna utanför DocumentRoot! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Aha okej.
Men tycker ni jag ska ha en VPS Hos någon leverantör? T.ex Ipeer eller? Många rekommenderar ju ipeer. T.ex om jag har en sida som jag vet kommer ha mellan 1-1000 besökare /per dag, hur många Gig trafik behöver man ? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|