FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Satt och slösurfade och råkade hamna på en sajt som kallar sig för Lastbid .se. En "auktionssajt" som jag anser är en ren kopia av bidleaders. se som har varit igång en längre tid både i Sverige och Finland.
Vad tycker ni? Det kusliga är att Double.se har släppt igenom detta Lastbid.se för annonsering.. Dom verkar satsa stort: ![]() "Säkerheten på sidan kommer att kontrolleras av Mats Eliasson som har över 20års kunnande inom säkerhet och bevakning, säkerheten är för kundernas mål pg av att dom ska känna trygghet att på lastbid.se inte sker fusk på något vis. Mats Eliasson är i dag arbetschef på Svenska bevaknings tjänst och kommer att ha full tillgång till vår admin sida dagligen och kontrollera den." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ingen av dessa är direkt unik, finns oräkneligt många olika "lägsta unika bud" sajter.
Inte överdrivet kopierade, dock finns många element på samma ställen... tillfällighet? Who knows. Alla kör ändå samma skit <_< |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu är iofs inte detta något "lägsta unika bud" men
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Kollade sidorna lite snabbt bara, men de är lika. Dock om man kollar markupen så är de olika, jag tror inte att den ena är kopierad av den andra utan endast väldigt inspirerad ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Dom är ju inte kopierade, men otroligt inspererade av varandra :P
Dock tycker jag denna affärsidén är ännu värre än "lägsta bud sidor". Kolla bara på BMW 116i som har pågått sedan 09.05.2008 - känns ju kul... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Om jag inte räknat helt tokigt så har det inkommit 89134 bud på bilen. Varje bud kostar mellan 8.49kr - 20kr, säg att dem har ett snitt på 14 kronor per bud.. 1 247 876kr hittils i bara budintäkter. Sedan får man ju räkna bort vissa % satser från deras olika ombud. Men det verkar ju helt klart vara ett fungerande koncept för aktören. Vilket man då kan hoppas resulterar i nöjda "spelare". Problematiken runt alltihop är ju bara att man inte vet till 100% om det faktiskt är "spelare" som uppdaterar buden varje gång, eller om man via någon mjukvara spinner vidare på auktionen för att locka in fler bud. Omöjligt att sia om.. Skulle dock aldrig få för mig att våga delta, fatta frustrationen när den där jäkla klockan går till 0 varenda gång för att sedan starta om.. USCH! ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|