Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Surftowns nya tjänstepaketering

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-06, 09:58 #11
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av theflowmachine
Varför ska det skickas PM hit å dit om erfarenheter? Jag VILL läsa om folks erfarenheter, det var därför jag postade tråden.
OM folk kommer med felaktig information får man bemöta dem här, inte under dolda former.
Det är för att jag inte ville gå off-topic angående en specifik kund. Vill man skriva om det direkt i tråden, så är det helt ok med mig. Surftown och jag som dess representant tar mer än gärna diskussionen i ett öppet forum. Ber om ursäkt om det kunde tolkas som om vi försökte dölja någonting.

Citat:
Ursprungligen postat av theflowmachine
Det är logiskt att en webbserver med t ex 10 sajter klarar av mer än en annan med 100, och det är inte så svårt att förstå att det är just det som är skillnaden mellan privat- och företagspaket. Dock är det helt onödigt att betala för en tjänst för enkelhetensskull när en mindre avancerad tjänst skulle klara av det utan problem.
Att Jonas inte har upplevt någon skillnad kan ju bero på att han har tecknat ett företagskonto helt i onödan.
Detta kan också vara en anledning till att Jonas inte upplevde någon skillnad. Dock behöver man inte bara göra det för enkelhetens skull, utan även för säkerheten, då det är betydligt mer driftsäkert att ligga på en server som klarar av en oväntad ökning i antalet besökare eller liknande. Men allt handlar om vilka förväntningar man har, och hur snabbt man tror att ens site kommer växa.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-06, 10:08 #12
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Originally posted by jgabor@Aug 6 2008, 08:58
Detta kan också vara en anledning till att Jonas inte upplevde någon skillnad. Dock behöver man inte bara göra det för enkelhetens skull, utan även för säkerheten, då det är betydligt mer driftsäkert att ligga på en server som klarar av en oväntad ökning i antalet besökare eller liknande. Men allt handlar om vilka förväntningar man har, och hur snabbt man tror att ens site kommer växa.
Jag förstår din poäng, ibland skriver folk alldeles för lite information utan att gå in på vilka de har kontaktat, och hur de har försökt att lösa problemet. Och såna inlägg är inte intressanta ett dugg. Om man däremot skriver t ex om en massa flytt mellan servrar för företagspaketet, då förstår man att man har problem.

Drift är en annan sak man kan prata om. Jag kan självklart ställa frågan till supporten, men svarets objektivitet kommer alltid att vara ett frågetecken.

Det är förståeligt att företag-servrar prioriteras högre än privat-servrar, men vad är skillnaden tidsmässigt tills problemen är lösta? en kvart, 1 timme, 5 timmar?
theflowmachine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-06, 10:26 #13
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by theflowmachine@Aug 6 2008, 09:08

Det är förståeligt att företag-servrar prioriteras högre än privat-servrar, men vad är skillnaden tidsmässigt tills problemen är lösta? en kvart, 1 timme, 5 timmar?
Det kan jag inte direkt svara på, det beror ju helt på vad för sorts problem man upplever. Men man kan säga så här; är det problem med en företagsserver och en privatserver, så arbetar vi först med företagsservern tills problemet är löst, och därefter ger oss på privatservern. Men vi har ett flertal duktiga tekniker, och kan oftast multi-taska och lösa båda servrarnas problem samtidigt.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017