FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
hyperfly: Det finns ett svenskt företag som satsar på lite större projektarbeten där deltagarna inte är geografiskt samlade. Vet inte om de har hunnit ut med sin tjänst. Hittar tyvärr inte vad företaget heter. Ska leta mer bland mina papper. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Okej okej..
Håller med om att ett forum ungefär bjuder på samma innehåll, men jag har aldrig gillat pm-delen och så. Det är inte lika lätt som Firstclass. Dessutom kan du inte skicka å ta emot email från en vald emailadress som man så smidigt kan i firstclass. För att skicka ett meddelande eller så är det trycka nytt meddelande, sen skriva in personens typ 3 första bokstäver i efternamnet och trycka enter, sen hittar den rätt och man är snart klar att skicka det. Mottagaren tar emot det och det ser bra ut, pm blir ofta rörigt enligt min åsikt. Ska kika in på fronter.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Förstår inte varför alla håller på att tjata om forum, IM och IRC när det framgår ganska klart vad han frågar om.
Jag har gått en del distanskurser i mina dagar och förutom Firstclass så har jag använt WebCT och Luvit. Det kanske är nåt att titta på? WebCT är nog faktiskt det bästa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad är det WebCT har som inte ett forum har? WebCT är ju bara som ett kasst forum med massa extrafunktioner som är helt värdelösa.
Du kan ju lika gärna ha ett låst möte där varje tråd heter "Deadline xxx, klockan 12:00 24 Aug" Det finns en hel UPPSJÖ utav open source "project management"-projekt, http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=...ent&btnG=Search Tvivlar nog på att nåt utav dom slår kommunikationsdelen i PHPbb eller vBulletin. Jag medger att methoden har sina brister gentemot tex det hyperfly efterfrågar, men varför inte kombinera med vanlig mail då? Ni kan ju ha en mailinglista på samma server som arkiveras tex. Att man har ett forum att kommunicera på behöver inte utesluta helt vanlig mail. Eudora / Outlook gör det du efterfrågar. Sådeså! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jymdis har fattat, men jag verkar ändå behöva poängtera vad jag inte vill ha, igen.
Ett forum har nackdelar, det är svårt att hitta bland gamla trådar, sökfunktionerna är inte alltid de bästa. Samtidigt är det svårt att veta vad man läst och inte läst. Sen så är Firstclass mer smidigt, snabbare och mer funktionellt. Man kan inte umgås på samma sätt på ett forum som på Firstclass. Jag vill ha så att våra medarbetare kan lära känna varandra, det gör man inte genom ett forum och tusen trådar eller massa pm. Jag är starkt emot pm, gillar inte alls det, är jobbigt, tar tid osv. Så jag är EJ intresserad av phpBB, det passar inte alls enligt mig, och jag vet vad jag söker. Jymdis: Tittade lite på webct, men även Luvit, och väntar på att få lite uppgifter för att få testa de. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|