FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ryssen har regelbundet kräkt Sverige, bl a med nerskjutningen av DC3:an, U132 och andra händelse .. Men vad framtiden har utvisa vet vi inte idag, men Ryssland rustas upp militärt, ryssland sitter på energi tillgångar. Däremot finns oro av att FRA används på felsätt, som t.ex IB gjordes en gång i tiden, dvs man börja spionera på den egna befolkningen, men å andra sidan IB uppgift var ändå gott, men kommunismen var på 60 talet och 70 talet ett stort hot emot det Svenska samhället, idag har vi en del nationalistiska partiet ( t.ex SD / ND ) som utgör hot emot den Svenska samhället. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
|
Citat:
Behöver vi något försvar överhuvudtaget? Vi kan ha en liten högvakts styrka som springer i runt i m / ä och beväpnade med k94 , visas upp sig för turisterna, eftersom vi har inget militärt hot emot Sverige idag enligt en del bedömare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
|
Citat:
Om jag eller du skulle röja hemliga uppgifter, så skulle det gå under allmänt åtal... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nja nu är det inte så enkelt det finns nämligen lite frågetecken av vem som är anmäld i det här fallet. Detta då FRAs anmälan lämnar lite tveksamhet ifråga om vem det gäller.
Avser anmälan bloggaren i sig så är JK fel instans, då bloggaren inte har utgivningsbevis. Gäller det informationslämnaren till bloggen är det en annan sak. Att att rätt på om en blogg har utgivningsbevis eller inte är ingen svår sak. Det skall nämligen framgå på bloggen om den har utgivningsbevis då ansvarig utgivare måste anges bla. Men det kanske klarnar i morgon vem det är som är anmäld av FRA. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Klein - det är väl knappast sannolikt att svensk trupp utomlands skyddas av att FRA avlyssnar svenskars internetttrafik? Det är ett klent argument.
Självklart kan spaning i enlighet med FRA-lagen upptäcka och hindra hot mot Sverige, men jag tycker inte det står i rimlig proportion till ingreppet i den personliga integriteten...
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
|
Citat:
FRA kanske skulle må bra av en liten omorganisation och hamna direkt under MUST istället. Jag vet inte om det blir bättre men skakar man ett träd så brukar en del ruttna äpplen falla av grenarna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() Jag tro inte vi kan uttala om FRA skydda trupp utomlands eller inte, eftersom ingen av oss har den insyn i verksamheten så vi kan bedöma det, skulle någon av oss ha den insynen och vi skulle sitta på ett forum och tala om det, så skulle nog SÄPO / MUST sparka in dörren med dragna MP40 ![]() Men en gissning är att FRA byter till sig information från storebror CIA om vad som t.e.x händer i områden där Sverige har trupp, FRA kanske inte själv kan uppsnappa information från t.ex Afrika eller Asien. Men som sagt vi kan bara spekulera, hur byteshandeln mellan underrättelse tjänsterna går till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
kamerorna fotar ju inte alls bara den som kör för snabbt, jag vet inte om det har börjat användas än, men jag vet att det går och ska införas funktioner där kameran kan mäta hastighet mellan 2 kameror och utfärda böter om din medelhastighet på den sträckan överstiger den begränsning som gäller...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
|
Citat:
|