Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad hände efter Proinet?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-19, 23:33 #81
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Originally posted by wgsm@Jul 16 2008, 11:52
Och om jag inte får ut domänerna, så får jag väl avvakta tills dom åker ur karantän och dropas. Så att jag kan registrera om dom i ett senare skede, om ingen annan hinner före. I värsta fall.
Domänerna kan du flytta så länge du själv står som ägare och har en fungerande e-postadress i dina kontaltuppgifter. Men det kan vara lämpligt att göra ompekningen först när du har lagt upp dina webbplatser på det nya webbhotellet.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-20, 00:03 #82
wgsm wgsm är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 7
wgsm wgsm är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 7
Citat:
Ursprungligen postat av autosvar
Citat:
Ursprungligen postat av wgsm
Och om jag inte får ut domänerna, så får jag väl avvakta tills dom åker ur karantän och dropas. Så att jag kan registrera om dom i ett senare skede, om ingen annan hinner före. I värsta fall.
Domänerna kan du flytta så länge du själv står som ägare och har en fungerande e-postadress i dina kontaltuppgifter. Men det kan vara lämpligt att göra ompekningen först när du har lagt upp dina webbplatser på det nya webbhotellet.
Jag stod visserligen som registrant. Men på Tex. Billing och Admin kontakt osv. stod Proinet för. Dom hade även aktiverat skyddad whois information efter önskemål från mig. för att värna om min intrigitet. Plus att domänerna var låsta. Alla dessa saker kan ju vara en nackdel vid en eventuell flytt.

Det var kanske dumt av mig att ge Proinet kontrollen över domänerna, men jag trodde ju inte i min enfald att det skulle gå såhär illa. Jag hade ju byggt upp ett förtroende för Proinet under dom år jag legat där, och jag trodde att jag kunde känna mig trygg och att jag kunde lita på dom. Men tji fick jag.

Jag mailade supporten för att få hjälp med att ändra allt detta och för att få ut auth koderna för domänerna. Men dom har inte svarat på mina mail och ingen som svarade när jag ringde. Därför hade jag lite problem i början med att få loss domänerna. Istället gjorde jag ett försökt att kontakta Proinets domän-ombud, där mina domäner låg under min tid hos dom. Och dom har varit väldigt hjälpsamma och fixade allting åt mig utan problem.

Flytten är påbörjad nu, så förhoppningsvis löser det sig för mig. Dock ändrade jag mig i sista sekunden och valde Namecheap istället, som leverantör för domänerna.
wgsm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-20, 09:42 #83
Pewas avatar
Pewa Pewa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 253
Pewa Pewa är inte uppkopplad
Medlem
Pewas avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 253
Jag hoppade över till Loopia i samband med deras 1kronas-kampanj, har inte ångrat mig en sekund sedan dess!

Känns både stabilare och betydligt seriösare än proinet, sen kostar det ju aningens mer också men det spelar mindre roll så länge ens sidor funkar som man vill.
Pewa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-20, 12:19 #84
EvinDesign EvinDesign är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 24
EvinDesign EvinDesign är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 24
Hade proinet och har nu flyttat över till manufrog där allt hittills funkar fint, aldrig mer proinet, nu ligger nästan allt nere igen för mig, mail, mysql, cpanel.. o inget svar eller nåt från supporten, stor VARNING utfärdas för deras servrar och affärsmoral
EvinDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-26, 10:17 #85
svartis svartis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 16
svartis svartis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 16
Jag tycker jag hade stort tålamod med proinet ganska länge tyckte jag. Var med om alla deras "attacker". Men efter att kjette försvann spårade det ur. Prova att ringa dem,, jag har aldrig vart med om så arroganta personer på ett svenskt företag. Näe, ush, håll er borta från detta!

Kör binero nu och där funkar allt kanon, har inte märkt av några downtimes. Kontrollpanelen o så är lite annorlunda, men det man inte hajjar är bara o maila supporten så får man svar och när man väl lärt sig den tycker jag den är riktigt bra!

För mig som inte har så där jättestora vinstdrivande sidor så är deras säkerhet för mig en nackdel, men efter alla attacker som vart nu så har jag full förståelse för det och det visar bara att de tar säkerheten på allvar.
svartis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-26, 11:48 #86
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Mitt förra inlägg måste ha försvunnit men om ni laddar ner blanketten för att säga upp era tjänster så står det uttryckligen längst ner att man ska få bekräftelse via mail.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-26, 12:11 #87
wgsm wgsm är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 7
wgsm wgsm är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 7
Citat:
Originally posted by htiawe@Jul 26 2008, 11:48
Mitt förra inlägg måste ha försvunnit men om ni laddar ner blanketten för att säga upp era tjänster så står det uttryckligen längst ner att man ska få bekräftelse via mail.
Jag kan väl leva med att dom inte bekräftar, även om det kan skapa en viss osäkerhet.

Men om dom skickar ut nya fakturor likförbannat, då jävlar.
wgsm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-26, 13:04 #88
lars lars är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 101
lars lars är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 101
Med tanke på vad som står i deras allmänna villkor är ju beteendet att inte bekräfta uppsägningar en smula märkligt.

Citat:
Uppsägning är inte fullgjord förrän kund erhåller bekräftelse på uppsägning ifrån Proinet HB, denna bekräftelse skall kunna uppvisas vid anmodan om oegentligheter föreligger.
lars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-27, 23:09 #89
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Citat:
Originally posted by lars@Jul 26 2008, 12:04
Med tanke på vad som står i deras allmänna villkor är ju beteendet att inte bekräfta uppsägningar en smula märkligt.

Citat:
Uppsägning är inte fullgjord förrän kund erhåller bekräftelse på uppsägning ifrån Proinet HB, denna bekräftelse skall kunna uppvisas vid anmodan om oegentligheter föreligger.
Ja, då är det väl bara att skicka ett uppsägningsmail var 24 timma tills bekräftelsen kommer. Det lär nog säkert gälla oavsett vad de anser om att en uppsägning inte gäller innan bekräftelse har skett.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-28, 01:03 #90
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Fast uppsägningen måste göras via brev eller fax, så det är lite drygare.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017