FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Read Only
|
Tjena!
En kompis till mig jobbade på ett företag för 2årsen. Han jobbade då som telefonförsäljare, Han fick inte sina pengar och det var många som inte fick pengarna som dom hade tjänat.. Nu ska han dit i nästa vecka för dom har lovat att betala han. Då har jag bara en fråga. Kan dom se efter 2år hur många han har sålt till? Kan även tillägga att dom har bytt lokal. Vet dock inte om det spelar någon roll ![]() Så kan dom kolla upp det? eller får dom lita på den summan som han säger att han skulle ha tjänat? dom var även inte med i facket när han jobbade där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja, det verkar ju väldigt konstigt annars. Skulle ett företag inte ha register över sina anställda och deras löner? Även det mest oseriösa säljbolag har ju definitivt register över sin försäljning i alla fall. Det är ju liksom inte facket som har ditt löneunderlag...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Read Only
|
Jo det är ju sant.. Anledningen till varför han var orolig med var för att dom har bytt ut deras system. Och enligt hans far som har haft företag med anställda säger att man tar bort dom som man sparkar eller att det kan försvinna om man byter system. Men ja jag vet inte vad jag ska tro över det faktiskt. Eftersom det telefonförsäljar jobbet så har dom sparkat folk för att slippa betala hela tiden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hur ska någon på WN kunna veta hur ett för oss okänt företag hanterar löner och provisioner? :blink:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|