Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vilket mobilabonnemang?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-16, 11:02 #1
Rvns avatar
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
Rvns avatar

Jag är i tagen att införskaffa mig en HTC Touch Diamond och ska således binda ett nytt abonnemang.. Jag har i dagsläget Telenor Fastpris och är nöjd med abonnemanget men jag tycker att de inte kan erbjuda mig en bra deal på nytt abonnemang med ny telefon.

Jag har därför kollat på Tele2 Fastpris (vilket inte heller är något höjdarerbjudande) och 3 Flatrate..

3 Flatrate är väl de abonnemanget jag kan teckna som är förmånligast ur prissynpunkt men jag vet inte hur bra 3 fungerar. Det är inte många av mina kompisar som använder dessa som operatör heller.

Hur bra fungerar 3? Täckningsförhållanden jämt emot andra operatörer (Bor i Karlshamn, Blekinge)? 3 vs Telenor vs Tele2?

Hur bra fungerar 3s kundtjänst? Det är ju också en viktig aspekt om något strular...
Rvn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-16, 11:46 #2
scrdj scrdj är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2008
scrdj scrdj är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2008
Jag har själv Tre och skulle bara kunna tänka mig att byta ifall jag flyttar upp till Norrland. Tres kundtjänst är trevliga och går ganska så snabbt att få tag i (Snabbare ifall du ringer från din egen mobil).

Ska du använda dig av 3G nätet (Vilket sker per automatik) så har Tre sveriges bästa täckning där just nu. Det kan vara lite knepigt om du befinner dig högst uppe i de norrländska skogarna men där på vissa platser fungerar bara Telia (Och på vissa platser endast Tre).

Skulle täckningen fallera så var det iallafall så förrut att den hoppade in på Telenors nät, vet inte om man är i behov av detta längre.

Min personliga gissning är att priserna hos Tre även kommer att sjunka inom något år. Just nu gör man brakförlust ch man behöver ett par hundratusen kunder till för att gå plus.

Tele 2 är värdelösa på allt. Usel kundtjänst och kass täckning. Kan råda dig till att dubbelkolla innan du pratar med deras försäljare.
scrdj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-16, 12:27 #3
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
Jag har aldrig gillat Tre då de alltid har diverse fel på fakturor osv.
Idagsläget så använder jag mig av Tele2, vilket fungerar kanon, om man bortser från att de har lite sämre täckning än konkurenterna, men det är fortfarande inget man stör sig på.
I övrigt så är Tele2 väldigt lätta att hanskas med, vad det gäller att kompromissa vid diverse fel på mobiler osv som kan uppstå.
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-16, 12:53 #4
al'Thor al'Thor är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
al'Thor al'Thor är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Hade själv Tre en gång i tiden, men oj vad de brände sina hästar med allt sitt strul, fakturor som var fel, och kundtjänster som inte gick att få tag på... Men det påstås ju att de skall ha bättras sig på den punkten de senaste åren.

Det finns mycket prat om täckning hit och dit att den ena är bättre än den andra... Än har jag dock inte sett några belägg för det...

Saxat direkt från PTS:
Citat:

Det finns för närvarande tre operatörer som driver UMTS-nät i Sverige:

* Tele2 Sverige AB och TeliaSonera AB i samarbete
* Telenor Sverige AB
* Hi3G AB (under varumärket 3)

TeliaSonera AB samarbetar med Tele2 Sverige AB om utbyggnaden av nät i bolaget Svenska UMTS-nät AB (SUNAB). Telenor Sverige AB och Hi3G AB samarbetar om utbyggnaden av nät i bolaget 3G Infrastructure Services AB (3GIS), förutom i vissa stadsområde där de bygger ut skilda nät.
al'Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-16, 12:55 #5
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Nær jag anvænde 3 før några år sedan 2-3 år ungefær, så var det inte alls bra, då bodde jag i Sundsvall, och jag hade stora problem med tæckningen bara jag kom 5km utanfør stadskærnan (dær jag bodde). Men nu på senare tid ær det många vænner som har bytt till 3 och verkar vara mycket nøjda.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-16, 13:32 #6
Cr0wN Cr0wN är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Cr0wN Cr0wN är inte uppkopplad
Medlem

Citat:
Originally posted by scrdj@Jul 16 2008, 10:46
Skulle täckningen fallera så var det iallafall så förrut att den hoppade in på Telenors nät, vet inte om man är i behov av detta längre.
Är fortfarande så att om 3G-täckningen försvinner så hoppar mobilen in på Telenors GSM-nät. För övrigt så är jag mycket nöjd med mitt 3-abbonemang aldrig varit problem med täckningen eller något annat.
Cr0wN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-16, 14:04 #7
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Tre använder en mix av eget 3g-nät och Telnors 3g/2g nät. Man kan säga att det i praktiken inte fungerar sämre än Telenor iaf, dock bättre ibland. Åkte igenom Blekinge med tåg för några dagar sedan, både från Kristianstad - Karlskrona och sen Karlskrona - Emmaboda.

Det gick inte så bra, stora vita fläckar på kartan där jag inte ens hade GPRS täckning, vilket gjorde att mobilsurfandet gick ganska dåligt. Tyvärr bröts samtal ganska ofta också.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-16, 14:35 #8
Hjalle Hjalle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Hjalle Hjalle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Jag tycker det verkar som man lär vara på sergelstorg för att ha 3g-täckning i huvud taget. Jag har tele2 och det är ju inte varje dag man unnas med att ha 3g-täckning.

Och ja, lite överdrev jag, men bor man lite på landet så är det inge vidare iaf
Hjalle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-17, 09:38 #9
Spirres avatar
Spirre Spirre är inte uppkopplad
Medlem

Spirre Spirre är inte uppkopplad
Medlem
Spirres avatar

Har haft Tele2, härnere suger täckningen tycker jag.

3 har funkat överrallt i Blekinge där jag varit iaf :P
O deras kundtjänst har kunnat hjälpa mig snabbt o enkelt.
dock ska de tilläggas att de är företags support
Spirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-17, 13:33 #10
akkeman akkeman är inte uppkopplad
Medlem

akkeman akkeman är inte uppkopplad
Medlem

Jag har 3 och bor i Norrland. Det är sällan eller aldrig som täckningen försvinner, och om så görs har man nog passerat en tre fyra samer *tss*

Gillar 3, och eftersom de flesta av vännerna har det så ringer, sms:ar, mms:ar samt videosamtalar vi gratis. Det är aldrig fel.

Support har aldrig strulat,
och deras "Mitt 3" som är en inloggning från Internet där man kan ordna med ringsignaler osv fungerar bra. Även porteringen av mitt nummer gick smärtfritt.

Edit: Har varit kund i närmare 3 år nu. Det kan ju vara relevant.
akkeman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017