Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Omvanlingstal

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-06-25, 14:24 #1
Craxen Craxen är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 433
Craxen Craxen är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 433
Jag sitter o kollar igenom google analytics, och undrar lite, vad är egentligen ett bra omvanlingstal?

Vi jobbar med konsumentprodukter, och har egentligen ingen aning om vad som är bra/dåligt.

Så finns det någon som vill dela med sig av hur många procent av era besökare som handlar.
Craxen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-25, 15:52 #2
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Det beror väldigt mycket på din trafik, din produkt och din sida.

På fysiska produkter som skall skickas tror jag runt 3% är normalt. Dan här på forumet kan säkert ge dig lite pointers då han driver flera butiker som säljer fysiska produkter.

Jag kan själv rapportera siffror på mellan 1-9% på virtuella produkter. Mina 9.21% (senaste månaden) som jag har på en sida blev jag både lite förvånad och stolt över. Det är dock mycket återkommande köpare.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-05, 18:16 #3
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Originally posted by grazzy@Jun 25 2008, 15:52
Det beror väldigt mycket på din trafik, din produkt och din sida.

På fysiska produkter som skall skickas tror jag runt 3% är normalt. Dan här på forumet kan säkert ge dig lite pointers då han driver flera butiker som säljer fysiska produkter.

Jag kan själv rapportera siffror på mellan 1-9% på virtuella produkter. Mina 9.21% (senaste månaden) som jag har på en sida blev jag både lite förvånad och stolt över. Det är dock mycket återkommande köpare.
Jag har en programprodukt jag säljer via Google AdWords och där har jag en Måldefinition på antalet downloads och där ligger jag på lite över 21% just nu, den kampanjen har bara pågått ca en månad med lite experimenterande hit och dit, men nu är vi uppe i drygt 800 downloads World Wide. Vi använder omvandlingsoptimeraren så omvandlingsfrekvensen förbättras från dag till dag.

100% av trafiken kommer från innehållsnätverket, sökorden ger absolut ingenting, så dem har jag stängt av helt nu.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017