Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Javascript: Komma åt egna attribut

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-03, 14:15 #11
dAEks avatar
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2006
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
dAEks avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av martine
Jovisst fungerar sidorna. Men du kan råka på problem när din uppdragsgivare gått på kurs och meddelar att "jo, förresten, alla sidor måste validera"...
Jo, jag vet. Har råkat ut för det en kund vars CMS-editor använder IE:s inbygda WYSIWYG. Outputen resulterar ofta i icke-validerande junkkod.

Citat:
Originally posted by -martine@Jul 3 2008, 11:27
Eller att någon enskild webbläsare hostar till vid något enskilt påhittat attribut.
Det är därför man borde använda prefix från HTML 5!

Citat:
Originally posted by -martine@Jul 3 2008, 11:27
Trenden är nog dessutom att webbläsare blir mindre och mindre förlåtande för dåligt strukturerade sidor. Dessutom är validering ett utmärkt sätt att sköta din felhantering, du får direkt reda på om du glömt stänga en div-tag.
Det första var ett intressant påstående. Jag skulle säga tvärtom; vet att Opera jobbar aktivt med att bli bättre på dåligt kodade sidor och Mozilla gör det nog också, skulle jag tippa.
Validering är ett skitbra sätt att kvalitetssäkra sin markup, visst är det så. Alla fel är dock inte kritiska och med det sagt: jag undviker helst egna attribut och strävar efter en felfri och semantisk markup. Bara så att vi har det klart för oss.

Citat:
Ursprungligen postat av martine
I undantagsfall kan det säkert vara praktiskt med egna attribut men kan man få en sida som validerar är det förstås att föredra.
Precix. 100% medhåll.
dAEk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017