Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

iPhone 2.0 och Steve Jobs

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-06-11, 08:57 #31
zilda zilda är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
zilda zilda är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Dock endast mono via bluetooth så att lyssna på musik i sitt BT headset går bort.
zilda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-12, 00:35 #32
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Verkar ju som om Samsungs Omnia redan "dödar" iPhone. Dessutom smart att gå ut med en sådan lansering någon dag innan iPhone.

Omnia har likadan specar som iPhone men med 5mpixel kamera (som kan spela in film vilket inte iPhone kan), dubbelt så snabbt turbo 3g (7,2 megabit/s), radio, mms, java, samt att den följer dlna standarden för att kommunicera med prylar i hemmet. Den verkar bli dyr, men en iPhone med abb landar på runt 5000 ändå, så det blir en jämn toppstrid.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-12, 07:15 #33
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Originally posted by Robert@Jun 12 2008, 00:35
Omnia har likadan specar som iPhone men med 5mpixel kamera (som kan spela in film vilket inte iPhone kan), dubbelt så snabbt turbo 3g (7,2 megabit/s), radio, mms, java...
Som Steve Jobs så klokt har sagt

Design är inte hur det ser ut, design är hur det fungerar.

Ni som lusläser tekniska specifikationer och letar nya förkortningar att vilja ha i era nallar, eller ni som tror att bara det numera är blankt, är svart och har en stor skärm utkrystat från Korea eller Formosa är det viktiga, please, testa en iPhone i verkligheten. Det finns inget som slår iPhone användarmässigt.

För mig känns iPhone som när jag fick min Ericsson T68, den första nallen med färgskärm. Jag visste direkt att det var "no way back", att jag aldrig mer skulle kunna köpa eller använda en nalle med svartvit skärm. iPhone ger samma känsla. No way back.

Ni som utvecklar program, tjänster och andra lösningar bör också ta en titt på iPhone där Apple nu bygger ett helt ekosystem. Ni en mycket kraftfull telefon med grafik som klår det mesta, ni kan programmera den med hyfsat enkla medel där Apple ställer upp med det mesta, ni kan sälja era applikationer kostnadsfritt via Apple (som tar 30%, ni får behålla resten).

Och ni får tillgång till nya tekniker som smiskar microsoftrumpa lång väg som exempelvis pushteknik för allt, inte bara email, kalender, adressbok utan även bilder, chat och annat som fritt omedelbart (och utan att lagga nallarna med bakgrundsprocesser) synkas till dina datorer (både Windows och Mac), dina iPhones, din iPod Touch och dina webbsidor.

Notera hur mycket vanliga användare med iPhone plötsligt börjar använda mobila tjänster. I princip alla använder email, webb och applikationer från första dagen. Folk som inte annars kommit längre än att försöka få in sina MMS- eller email-inställningar för att sedan ge upp.

No way back. Jag tror samtliga här på forumet som har iPhone och använt den mer än en vecka håller med mig. Ni andra, please, gör er själva en tjänst och testa med öppna ögon.
claes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-12, 10:20 #34
Jonathan P Jonathan P är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Jonathan P Jonathan P är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Originally posted by claesm@Jun 12 2008, 07:15
Ni som lusläser tekniska specifikationer och letar nya förkortningar att vilja ha i era nallar, eller ni som tror att bara det numera är blankt, är svart och har en stor skärm utkrystat från Korea eller Formosa är det viktiga, please, testa en iPhone i verkligheten. Det finns inget som slår iPhone användarmässigt.

För mig känns iPhone som när jag fick min Ericsson T68, den första nallen med färgskärm. Jag visste direkt att det var "no way back", att jag aldrig mer skulle kunna köpa eller använda en nalle med svartvit skärm. iPhone ger samma känsla. No way back.

Ni som utvecklar program, tjänster och andra lösningar bör också ta en titt på iPhone där Apple nu bygger ett helt ekosystem. Ni en mycket kraftfull telefon med grafik som klår det mesta, ni kan programmera den med hyfsat enkla medel där Apple ställer upp med det mesta, ni kan sälja era applikationer kostnadsfritt via Apple (som tar 30%, ni får behålla resten).

Och ni får tillgång till nya tekniker som smiskar microsoftrumpa lång väg som exempelvis pushteknik för allt, inte bara email, kalender, adressbok utan även bilder, chat och annat som fritt omedelbart (och utan att lagga nallarna med bakgrundsprocesser) synkas till dina datorer (både Windows och Mac), dina iPhones, din iPod Touch och dina webbsidor.

Notera hur mycket vanliga användare med iPhone plötsligt börjar använda mobila tjänster. I princip alla använder email, webb och applikationer från första dagen. Folk som inte annars kommit längre än att försöka få in sina MMS- eller email-inställningar för att sedan ge upp.

No way back. Jag tror samtliga här på forumet som har iPhone och använt den mer än en vecka håller med mig. Ni andra, please, gör er själva en tjänst och testa med öppna ögon.
Bra skrivet! Jag är stolt iPhone-ägare sen några månader tillbaks och håller med föregående talare till 100%. Alla webb-entreprenörer som läser detta; börja utveckla nästa generations mobilapplikation till iPhone nu innan någon annan gör det. :P
Jonathan P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-13, 14:56 #35
elitassons avatar
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elitassons avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av KarlRoos
Citat:
Ursprungligen postat av elitasson
Köpte mig precis en iPhone, gamla modellen såklart. Har nog aldrig tidigare varit så nöjd över en produkt.
Nu blir du glad eller?
Om det var precis asså.
http://gizmodo.com/5014748/confirmed-if-yo...-3g-iphone-free
Köpte den begagnad så blir tyvärr ingen gratis iPhone 3G.
elitasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-27, 11:41 #36
allstars allstars är inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006
allstars allstars är inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006
http://www.teliasonera.se/press/pressrelea...s.itemId=364409
Prissättningen klar
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017