FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
Dock endast mono via bluetooth så att lyssna på musik i sitt BT headset går bort.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Verkar ju som om Samsungs Omnia redan "dödar" iPhone. Dessutom smart att gå ut med en sådan lansering någon dag innan iPhone.
![]() Omnia har likadan specar som iPhone men med 5mpixel kamera (som kan spela in film vilket inte iPhone kan), dubbelt så snabbt turbo 3g (7,2 megabit/s), radio, mms, java, samt att den följer dlna standarden för att kommunicera med prylar i hemmet. Den verkar bli dyr, men en iPhone med abb landar på runt 5000 ändå, så det blir en jämn toppstrid. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Design är inte hur det ser ut, design är hur det fungerar. Ni som lusläser tekniska specifikationer och letar nya förkortningar att vilja ha i era nallar, eller ni som tror att bara det numera är blankt, är svart och har en stor skärm utkrystat från Korea eller Formosa är det viktiga, please, testa en iPhone i verkligheten. Det finns inget som slår iPhone användarmässigt. För mig känns iPhone som när jag fick min Ericsson T68, den första nallen med färgskärm. Jag visste direkt att det var "no way back", att jag aldrig mer skulle kunna köpa eller använda en nalle med svartvit skärm. iPhone ger samma känsla. No way back. Ni som utvecklar program, tjänster och andra lösningar bör också ta en titt på iPhone där Apple nu bygger ett helt ekosystem. Ni en mycket kraftfull telefon med grafik som klår det mesta, ni kan programmera den med hyfsat enkla medel där Apple ställer upp med det mesta, ni kan sälja era applikationer kostnadsfritt via Apple (som tar 30%, ni får behålla resten). Och ni får tillgång till nya tekniker som smiskar microsoftrumpa lång väg som exempelvis pushteknik för allt, inte bara email, kalender, adressbok utan även bilder, chat och annat som fritt omedelbart (och utan att lagga nallarna med bakgrundsprocesser) synkas till dina datorer (både Windows och Mac), dina iPhones, din iPod Touch och dina webbsidor. Notera hur mycket vanliga användare med iPhone plötsligt börjar använda mobila tjänster. I princip alla använder email, webb och applikationer från första dagen. Folk som inte annars kommit längre än att försöka få in sina MMS- eller email-inställningar för att sedan ge upp. No way back. Jag tror samtliga här på forumet som har iPhone och använt den mer än en vecka håller med mig. Ni andra, please, gör er själva en tjänst och testa med öppna ögon. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||