FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
hej, hej,
har letat och letat efter svenska nationalsången, den finner jag givetvis, men inte någonstans någon info om freeware. Jag har STOR respekt till upphovsrätten och vill gärna till 100% veta att jag får lägga in mitt material. Skulle också vilja ha Franska (Vive la France) ![]() Alla 3 som varsin mp el midifil att ladda ner från siten jag gör. Har sökt här på WN oxå. Kanske någon vet precis vart jag ska gå? ![]() TACK i så fall... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag misstänker att du fritt kan använda musiken i sig, däremot inte mp3or eftersom det då finns någon som framför musikstycket som vill ha ersättning.
Prova att ringa Stim kanske?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ringer du stim blir det bara dyrt.
Men kan du hitta en inspelning som är fri, dvs där de medverkande uttryckligen meddelat att den är fri att använda, så kör. Annars får du spela själv.... Heter inte Frankrikes nationalsång Marseljäsen? (Allons enfants du la patri-ie....) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
I TV-världen använder vi oss av katalogmusik från ex. BMG eller EMI mfl. som är billig att använda i kommersiella sammanhang. Där vet jag att nationalsånger finns. Värt att peta iväg ett mail och fråga.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|