FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Håller på att sätta upp min första Wordpress blogg. Defaulta titlarna var inte bra så jag googlade och hittade att man kunde ändra permalinksens struktur med custom structure: /%postname%/ och det verkar se bra ut härifrån. Finns det något bättre sätt?
Utöver detta har jag addat metataggar i header.php. Finns det några fler ändringar som borde göras för bättre SEO? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns något "All in one SEO pack" eller vad det heter som brukar rekommenderas.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Likaså: Headspace2 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för svar! Grejen med All in one SEO pack är att den inte verkar ha blivit uppdaterad på länge och i kommentarna till pluginen verkar folk inte överförtjusta ... ska man använda den ändå?
Ska läsa Jim's långa guide när jag har tid samt installera det där Headspace2. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har en ny fråga. Om man visar alla sina senaste poster på framsidan på sin blogg så får (i alla fall i themet jag använder) alla rubriker en h1 vilket gör att det blir flera h1 taggar på framsidan. Det är ju inte bra och jag har googlat länge men inte hittat nån lösning. Någon som vet hur man kan göra?? Om inte annat får jag visa en static page på framsidan men skulle väldigt gärna ha de senaste posterna där.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ändra isf h-taggarna i det aktuella temat du vill använda, finns möjligheter till det - kolla in css-filen samt de presentationsfiler som temat använder, t.ex home.php, page.php osv.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
/%postname%/
Det är helt klart snyggast men har hört rykten om att det kan skapa problem. Förmodligen om man försöker sig på att länka en sida och en post med samma namn osv... Ang. h1-taggarna så är inte det bra, nej. Men om du går in i t ex sidebar som jag antar att senaste posterna ligger och ändrar där det står h1 till h2 så ska ju det problemet vara ur världen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|