FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag använder Wordpress MU till en liten bloggtjänst. Nu sitter det en ryss som tror sig vara schysst genom att skapa bloggar fulla med spam och annat skit. Finns det någon som vet hur man bäst stoppar det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ta och kika på något av följande plugins: spam-karma eller akismet
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har kollat igenom forumet ganska mycket, men inte hittat något som verkar fungera problemfritt. Tyvärr...
Får nog ändå ta och testa något av de tips som nämns där. Det kanske fungerar för mig. :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Captcha eller ordfraser.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Spammar han bloggar eller skapar han nya bloggar som han fyller med inlägg som är spam?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Han skapar nya bloggar och fyller med spam.
I Wordpress går det att stoppa maildomäner, så det har jag gjort. Långt ifrån idealiskt då det kan vara många som blir stoppade, men i det här fallet gör det inte så mycket. Jag tror inte att det är så många svenskar som har en .ru-domän. :-) En sådan sak är ju värre att göra om det är någon som börjar spamma från exempelvis gmail... Captcha är det som nämns i forumet, men det verkar vara många som haft problem med den plugin som de testat. Det var därför jag hade hoppats att någon här hade en patentare som de ville dela med sig av. Jag ska testa den och se om jag får den att fungera. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
finns captchas till MU, kör det på alla mina MU sidor..
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|