FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är ca 6 kunder som har kört en speciallösning pga just att dessa belastade våra servrar oerhört mkt.
Vi har haft konversation om detta förut och denna lösning är inte hållbar i längden. Vi har hostad dessa kunder på ett eget kluster för att kunna upprätthålla bra prestanda. Vi slänger ej ut kunder hus som helst dock finns det gränser för allting. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tycker 4000kr i månaden är mycket för dyrt, du kan få en egen server i usa fär $80 i månaden inkl 1000+ GB/månaden. Du kommer inte att få samma bra support osv som du får av Oderland och du får sköta den själv med uppdateringar osv.
Jag har själv varit kund hos justedge.net och var nöjd, i sverige ser ju fsdata "ok" ut, de har även en drift tjänst som tydligen går ut på att de sköter din server åt dig. Jag ahr dock aldrig varit kund hos FS Data pga av att när jag för många år sedan försökte registrera en domän genom dem svarade de aldrig på telefon eller email.. (det vat dock 6-7 år sedan..) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tycker 4 000 kr i månaden för en "managed server" är billigt. Beroende på hur det ser ut, men om kunden ställer till något kan det gå åt många timmar att åtgärda...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi har en kund som klustrar med servrar hos hetzner.
Resultatet varierar. Hetzner är dock billigt... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag vill ha en svensk support, men tack i alla fall för förslagen.
Citat:
![]() Det är ju mer frågan om en omplacering pga. hög belastning. Men som det ser ut nu hittar Oderland och jag en annan lösning...ev. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
För billigast.se så skulle det vara extremt dåligt ur SEO synpunkt att ha servrar placerade i USA eller Tyskland, även om det är jättebilligt. Skulle inte rekommendera att ha .se -sidor hostade utomlands överhuvudtaget.
Mvh Ziggy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför skulle det vara sämre ur SEO synpunkt att placera sig på en server utomlands?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Därför så finner jag det ganska komiskt när man läser folk som rekommenderar billiga danska webbhotell för en .se -site. Gör rätt från början istället. Mvh Ziggy |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|