Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur många sökningar per ord och mån?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-27, 10:22 #11
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av Finnmera
En annan viktig faktor är att du klart och tydligt får reda på vad de ämnar att göra och vem det är som blir ägare till jobbet därefter.

Att exempelvis betala 3000 kr i 1,5 år = 18 x 3000 kr = 54 000 kr för att sen tappa allt om man säger upp tjänsten för att allt arbete istort sett bara var sökmotorpositionering som ligger utanför din site och som du ej äger käns mindre kul då.

Men vad fasen om du har testat adwords och sett att sökvolymerna är stora på vissa sökord och du dessutom kanske har mätt värdet på deras ROI via exempelvis Analytics så vet du ju vad en framgångsrik sökmotorpositionering/sökmotorsanpassning skulle ge eller ?
Särskilt när jag kan göra samma jobb själv.. Att betala 3000:- / mån för ett sökord, känns inte motiverat..

Jag vill ha ut hela mitt produktindex på google, inte synnas med enstaka ord..
Rätt utförd sökmotoroptimering innebär ju att man både sökmotoranpassar hemsidan, samt positioneringsarbete och optimering av siten ur användarperspektiv och då för det med sig att du klätrar på andra sök kombinationer med.

Men det är med detta som exempelvis tidningarna som tar extra betalt för fyrfärgstryck fast hela tidningen ändå trycks i fyrfärg.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017