FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Förutom att det är ett utlänsk företag? Gillar inte ha servrar så långt bort precis.
Grundpriserna är bra, men blev rätt dyrt om man plockar ihop till lite bättre, enda som gör att dom känns billigare i grunden är pga den låga dollar kursen. Skulle den varit lite högre så skulle det inte vara så billigt längre. Kollar man lite på priserna så är dom dyrare än man kan få i Sverige. Om man då inte vill ha en celeron utan så mycket extra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Nykomling
|
http://www.komplett.se/k/cl.aspx?bn=11106
Homeserver då? För den verkar ju helt ok, Iofs är homeserver mer som en intern hemmaserver men det kanske skulle kunna funka i alla fall? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
|
För det priset så får du en riktigt server på 1U.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Och vad för typ av server får man då? Har hört att man skall helst köra med rack och skaffa co-location. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag räknar runt 5.000 inköpkostnad (Exkl moms) för en C2D på 2.4Ghz och 1GB minne och 160GB disk. Ska man spara pengar och vill ha en Celeron så kan man komma ner till lite under 4.000 exkl moms. Vill man ha större diskar och riktigt raidkontroller runt 2.000 exkl extra något. Är inga störra kostnader för att få en vettig server alla fall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Du har PM.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Nykomling
|
Wohoo! tar fram halvgammaltråd...
Hursomhelst så har jag fått lite tips om http://www.qoozz.com/ från flera håll att de ger prisvärda servrar och med tanke på att dollarn är så låg så tycker jag att det är skit summor. Dessutom har de i alla fall funnits sen 2005, kanske inte sålänge om man jämför med en del andra men det är tillräckligt för att få mig att lita på dem lite grann. Har ni någon erfarenhet av dem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kan ju vara värt att komma ihåg att dollarn lär gå uppåt, kanske inte imorgon men framöver och då blir en lösning som goozz betydligt mindre luckrativ.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Nykomling
|
Märkte ett fel, skrev 2005 men de har vart i verksamhet sen 2002.
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|