FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Google har även radioreklam i USA och de exempel som finns låter ganska proffsiga...
http://www.google.com/adwords/audioads/ads.html Vore gott om de körde in dessa saker i Sverige så vi slipper alla överpriser. Yo Finnmera. Hur gör ni när ni har flera kunder i samma nisch som annonserar på samma sökord? Enligt Google får man inte göra detta eftersom de räknas som "affiliated" även om det är två separata bolag som annonserar. Hur löser ni det? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Och varför gå för mera då det är så få av oss och så många branscher. Dock så har vi inga sådana begränsningar på SEO, men vi har nog inte mer än 5 -10 % av kunderna på den tjänsten så vi är inte ens i närheten av 3 per bransch där heller. Jag är inte riktigt med på vad du menar med att Google inte tillåter... Det enda jag kan tänka mig du menar är att man får bara ha en annons med samma www.adress.se typ. Annars så hade man ju kunnat regga 8 olika konton och sen reggat samma sökord och texter på alla kontona och budat ashögt på maxbudet och sedan njutit av att man hade ägt hela första sidan på Google, och användarna på google hade nog bara klickat på en av alla liknande annonser. Men det var kanske inte detta du menade? Ha en god helg alla |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Och varför gå för mera då det är så få av oss och så många branscher. Dock så har vi inga sådana begränsningar på SEO, men vi har nog inte mer än 5 -10 % av kunderna på den tjänsten så vi är inte ens i närheten av 3 per bransch där heller. Jag är inte riktigt med på vad du menar med att Google inte tillåter... Det enda jag kan tänka mig du menar är att man får bara ha en annons med samma www.adress.se typ. Annars så hade man ju kunnat regga 8 olika konton och sen reggat samma sökord och texter på alla kontona och budat ashögt på maxbudet och sedan njutit av att man hade ägt hela första sidan på Google, och användarna på google hade nog bara klickat på en av alla liknande annonser. Men det var kanske inte detta du menade? Ha en god helg alla[/QUOTE] Nu tror jag att jag fattade frågan, bättre sent än aldrig i så fall. Om du menar att du i samma konto inte kan ha 2 olika företag fast med samma sökord så är jag med. Det är bara att öppna ett nytt Adwordskonto för den andra kunden så funkar det, och om du sen får för många konton att hålla reda på så skaffar du ett MCC där du sen länkar alla dina adwordskonton till så kan du sen administrera alla från MCC = My Client Centre. Vidare så är det mest optimalt om alla kunder har ett eget konto för då kan du schemalägga upp till 5 rapportmallar som mailas till kunden samt att kunden får då ett eget Analyticsscript taget direkt från kundens Adwordskonto. Och om du sen får tillräckligt med kunder så kan du sen uppgradera MCC till MDS = gratis konton samt månadsfaktura på alla underliggande kunder samt det bästa av allt man kan ange en budget för hur mycket pengar kunden har för kampanjen så att kampanjen inte går över så som det är i default. Natti natti |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Detta svar fick jag från Google:
Citat:
Tolkningsfråga? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det verkar som om Google tror att kunden kör parallet med eget konto samtidigt som du har ett för dem på www.
Åtminståne tyckte jag det efter första 2 styckena, men Engelskan kanske inte är på topp. Du kan lugnt hjälpa fler per bransch så länge inte kunderna har ett ytterligare aktivt konto på Google. Tro mig då vi har gjort så i över 5 år nu. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|