Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad exakt är "språk" i Google AdWords?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-23, 21:22 #1
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustavs avatar

När jag väljer målgrupp i AdWords så kan jag ställa in "språk" och "plats".

Min fråga är vad Google menar med språk? Ponera att vi väljer engelska som språk. Innebär det att annonsen visas för alla med ett engelskt operativsystem? Eller är det alla som söker på google.com (men inte på Google.se)?

Jag hittar ingen definition av vad Google avser med språk i deras faq. Google vet knappast vad surfaren talar för språk. Så frågan är vilka faktorer som Google använder sig av för att gissa sig till det.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-23, 21:33 #2
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2005
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar

Vilket språk du söker på, dvs de inställningar du gör på http://www.google.com/preferences

edit: dvs annonsens språk, du vill väl inte visa en annons på grekiska för folk som söker på tyska sidor?
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-23, 21:36 #3
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
How does language targeting work?

When determining where to show your ads, the AdWords system looks at a user's Google interface language setting to see if it matches one of the languages that your campaign targets. For example, only users whose Google interface language is Spanish will see ads in a campaign targeted to Spanish.

Each Google domain's language setting defaults to the language most commonly associated with that Google domain. For example, Google.com defaults to English, Google.fr defaults to French, etc. Users can change their Google interface language via the 'Preferences' link next to the Search Bar on the Google homepage. A Spanish-speaker living in the United States, for instance, may want to perform searches on Google.com but change the interface language setting to Spanish.

You may consider targeting multiple languages to expand your advertising reach on Google. For example, an advertiser may have a website written in English and an AdWords campaign with English ads and keywords. However, he may choose to target that campaign to both English and Spanish. This way, his ads will show to bilingual users who search on his English keywords - indicating that they speak English and would be interested in his website - but whose Google interface language is set to Spanish.

Targeting multiple languages can also increase your ads' exposure across the Google Network. A website in the Google Network can target a certain language, meaning that only ads targeting the same language can appear on that site. For example, a content site in the Google Network may target the Spanish language, which means that your ad would only show on that site if your campaign's language targeting selection included Spanish.

Källa
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-23, 22:02 #4
Gustavs avatar

Gustavs avatar

Tack för svaren!

Jag hittade som sagt inte den texten du länkade till WebboT. När jag har letat efter någonting i 5-10 min så tappar jag tillslut tålamodet.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-24, 00:52 #5
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad

Danielos Danielos är inte uppkopplad
Danieloss avatar

Visst är det underbart att läsa Googles förklaringar och hjälptexter? Ofta när man har läst igenom det förstår man oftast mindre än man gjorde innan.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017