FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
När jag försöker skapa tabeller enlight nedan får jag följande fel:
Invalid default value for 'ID' Kod:
mysql_query("CREATE TABLE $cat_table (ID int(3) DEFAULT '0' NOT NULL auto_increment, Count int(5) DEFAULT '0' NOT NULL, Category varchar(50) NOT NULL, Description varchar(200), UNIQUE ID (ID))") or die(mysql_error()); mysql_query("CREATE TABLE $link_table (ID int(5) DEFAULT '0' NOT NULL auto_increment, Cat_ID int(3) DEFAULT '0' NOT NULL, Clicks int(5) DEFAULT '0' NOT NULL, Website varchar(50) NOT NULL, URL varchar(150) NOT NULL, Description varchar(200), UNIQUE ID (ID))") or die(mysql_error()); Har kört scriptet tidigare men efter att de uppgraderat servern fungerar scriptet inte längre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror inte du kan ha ett defaultvärde på en kollumn som dessutom har attributet "auto_increment"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tacksam på förslag hur jag lättast kan fixa till problemet. Jag har testat det mesta men inget verkar funka.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan du inte bara plocka bort default värdet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kör med NULL eller ta bort det...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
Kod:
CREATE TABLE `comp` ( `k_id_COMP` int(11) unsigned NOT NULL auto_increment, `Name` varchar(255) default NULL, `BillingAddress` varchar(255) default NULL, `BillingZip` varchar(10) default NULL, `BillingCity` varchar(255) default NULL, `BillingCountry` varchar(255) default NULL, `VisitAddress` varchar(255) default NULL, `VisitZip` varchar(10) default NULL, `VisitCity` varchar(255) default NULL, `VisitCountry` varchar(255) default NULL PRIMARY KEY (`k_id_COMP`), ) ENGINE=MyISAM AUTO_INCREMENT=1 COMMENT='Comment' Tabellen som är auto_increment måste alltid vara Primary Key. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Du menar väll kolumnen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
ska du verkligen ha DEFAULT '0'? Det ser ut som en sträng? Har du provat DEFAULT 0 istället?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|