FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fundera lite på olika lösningar att göra för en kundvagn i PHP och MySQL
1) Lagra kundvagnen i tabell MySQL Den tekniken har jag använt tekniker, dvs man stoppar in artikel nummer och sessid i en tabell , och sedan plockar man ut innehållet när man behöver det. 2) Lagra kundvagns data i sessioner Har personligen inte testa det här så mycket 3) Cookies Lagra data i cookies Finns det fler? Vilka är bäst? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
4) lagra kundvagnen i databasen och knyta ihop den med användaren, så när användaren loggar in från en annan dator får han välja om han vill fortsätta med den tidigare påbörjade kundvagnen eller börja med en ny tom kundvagn.
där ligger min röst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Det är inte så ofta man loggar in från en annan dator, men najks förslag är bäst. Sessioner kan du glömma. då måste man börja om från början varje gång. Komplettera gärna med att spara ett unikt användar-id i kakan, så känner sig besökaren välkommen nästa gång även om han/hon inte gjort besvär med att logga in sig/skapa konto.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Kakor eller kaka + databas.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns det någon bra anledning till att inte lagra i databasen?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
slippa hantering av borttagning av gamla och outnyttjade kundkorgar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men hur som helst så ser jag inga som helst nackdelar att lägga samtliga varor i en databas, och ansluta dessa visa en kaka och/eller användare. Då har du även möjlighet att hämta kundvagnen från en annan dator. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|