FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Man kan normalt anvanda precis vad som helst bara det kan exportera i SIE4-format.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag betalar 295kr/timmen för löpande bokföring på AB och 850kr/timmen på uppdrag av svårare karaktär på www.bergenwall.se
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag betalar 800kr/tim men å andra sidan hinner han med alla mina verifikat på den timmen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
I beaktandet bör också tas att om redovisningen i toppklass blir bokslut och eventuell revision mycket, mycket billigare. Reglen man får vad man betalar för gäller allt som oftast även i denna bransch. Flådiga varumärken och ruttna tomater finns även i denna bransch
Det finns många undermåliga redovisningskonuslter, och det ska bli intressant att se vad som händer nu när revisonsplikten försvinner (jaja inte helt bestämt än men det kommer gå med all sannolikhet genom) och skatteverket kommer och knackar på. Vad blir kostnaden för företagaren då och hur lätt blir det att processa mot konsulten? Med det vill jag säga välj en konsult som du litar på och känns bra i magen. Kostar den 350 kr eller 450 kr i timman kan det i slutändan bli väldigt liten peng. Tack för mig! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett tillägg....
Trenden går nog ändå mot styckespris på verifikat även om det inte slagit ut ännu. Likväl går trenden mot outsourcung av fakturering och levskuldshantering där bokföring ingår i priset. Tror det är där vi ser framtiden med pressade och standardiserade priser. Önskar någon veta något mer om vad jag baserar detta på så pm:a! /Johan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag betalar 350kr/h normalt och 400kr/h vid bokslut och deklaration. Det är en ganska liten firma här i falun, men som har hållt på i typ 20 år iaf. Jag räknar inte med att hon alltid är optimal med hur allt registreras för att ge mig bästa möjliga avkastning, men å andra sidan kommer jag undan vansinnigt billigt och vet att hon är noga med att allt sköts som det ska.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|