FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej alla!
Jag, tillsammans med samarbetspartners är på gång att lansera en större satsning på ett s.k. ungdomscommunity, i stil med ex. Hamsterpaj.net eller Jesper.nu och jag tänkte få lite feedback på planerade funktioner och om någon har något tips på funktionalitet som i dagsläget saknas på sådana communitys. Nedan listar jag de funktioner som vi just nu har planerat att lansera, vad tror ni om detta?
Detta är det som hittils är planerat, dock känns det nästan lite som om man frågar sig själv varför man startar detta projekt, då det nästan känns som om marknaden är mättad och dessa funktioner redan finns. Enda motiveringen blir då att man känner att man vill göra allt bättre och mer av allt. Vad känner ni? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle fokusera på att göra allt bättre och därefter göra mer av allt, det finns så många communities idag som har potential men som det inte blir något av därför att arbetet med den bara är roligt under utvecklingsfasen, sen då det blir dags att driva den (vilket kan vara hur drygt som helst) så tröttnar man.
Jag kan tyvärr inte komma med några förslag på funktioner eller inriktningar men jag önskar dig lycka till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
För att lyckas i community världen så gäller det att vara bäst på något, något som verkligen sticker ut, satsa extra hårt på något som du ser att ingen annan kan komma att göra bättre än dig.
Det är svårt och ja önskar dig lycka till i alla fall.. När du har online spel, försök gärna få med många spel i en kategori som tex high score där all highscore data samlas för dina medlemmar.. så att man tävlar mellan medlemmarna..(de som gör spelen brukar tänka på det tex highscore samlas i en xml fil bara eller något.) så tråkigt att komma in på en sida där highscore är 99999999999999 och någon über nörd lyckats få i japan :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
htiawe: Tack för ditt svar! Jo, det är den uppfattningen jag är av också, och det är just precis det som är målet, att faktiskt bygga upp ett långsiktigt fungerande levande community med aktiva administratörer.
Om någon är intresserad av att i framtiden vara aktiv som administratör/moderator får ni gärna höra av er. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|