FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej !
![]() Söker efter en billig dirtbike begagnad eller ny. helst 4000 kr eller billigare. Har du tips på någon importsida eller annons så skriv, tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack Oskar!
Kom gärna med fler förslag övriga! Sulle: Den är 49 kubik, vill ha 125! Tack iallfall! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad är egentligen skillnaden mellan 49cc och 125cc förutom att 125cc har starkare motor och är större.
Maxhastigheten är 50km/h på 49cc, duger en 49cc gott och väl i stan? Jag funderar nämligen på att köpa en jag också. 49cc var sjukt billigt, 125cc är bara ca 2000 kr dyrare (såklart beroende på vad det är för modell). Jag är helt off när det gäller sånt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag varnar dig, för dom pengarna får du bara skräp. Du får mecka i 1 timme för att köra i 10 minuter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Åker in till hsb imorgon, berättar här sen om de var värt pengarna :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
För att ge råd så måse vi nog veta vad du skall ha den till. Träna på crossbanor? Köra hemma i kvarteret utan hjälm?
För 4000:- får du bara skit. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Den är inte i "normal" höjd som 110 - 125cc:arna är. En billigare dirtbike/fiddy för 4000:- funkar kanon till om du ska köra på gator och skog osv. Den duger absolut inte till om du ska börja hoppa med av egna erfarenheter. En viktig sak att kolla innan du ens fundera på köpa är så att den har kedjestyrare m.m för kedjan är det första som krånglar annars. OBS: Glöm aldrig att kolla igenom alla skruvar osv så dem sitter åt hela tiden. Kolla också trottel locket.. på förgasaren OFTA så den sitter åt. Den hade åkt upp av alla vibratoner för mig när jag va ute och åkte utan hjäm m.m så du kan ju tänka dig vad som hände..när det blev full gas. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|