Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Planer på en webbutik

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-06, 10:40 #11
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 229
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 229
Marginalerna är väl alltid lite bättre om man köper direkt från Techdata, SMG, scribona osv. Tror däremot att dom kräver lite volymer.

Jag håller lite med trådstartaren om det kanske inte bara är "nätet" som gäller. Jag tycker personligen att det kan vara värt att kanske starta i päronens hus (om det inte ligger för långt bort ifrån centrala Trollhättan). Om du sköter service bra och billigt så sprider sig ryktet snabbt och folk slänger gärna in datorn i bilen å kör över till dig om dom sparar några kronor. Tror inte att man ska tänka för stort och titta på bra/dyra butikslokaler osv. Små intäckter blir större om man har små kostnader. : )

Starta i päronens hus görs lite för lite nu för tiden... Det är inte oseriöst det är ekonomiskt. Stenbecks första egna jobb var ju typ en firma i källaren som sysslade med import av tennisbollar eller något sådant (rätta mig om jag har fel).
saflund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-06, 20:05 #12
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
Citat:
Originally posted by saflund@Sep 6 2004, 10:40
Marginalerna är väl alltid lite bättre om man köper direkt från Techdata, SMG, scribona osv. Tror däremot att dom kräver lite volymer.

Jag håller lite med trådstartaren om det kanske inte bara är "nätet" som gäller. Jag tycker personligen att det kan vara värt att kanske starta i päronens hus (om det inte ligger för långt bort ifrån centrala Trollhättan). Om du sköter service bra och billigt så sprider sig ryktet snabbt och folk slänger gärna in datorn i bilen å kör över till dig om dom sparar några kronor. Tror inte att man ska tänka för stort och titta på bra/dyra butikslokaler osv. Små intäckter blir större om man har små kostnader. : )

Starta i päronens hus görs lite för lite nu för tiden... Det är inte oseriöst det är ekonomiskt. Stenbecks första egna jobb var ju typ en firma i källaren som sysslade med import av tennisbollar eller något sådant (rätta mig om jag har fel).
Ideén är väll inte så dum igentligen bara det att mina föräldrar bor mitt ute i skogen nästan Ca 4 km från närmsta små samhälle och ca 1.4 Mil till närmsta större stad (Trollhättan) men vem vet det kan ju gå ändå iallafall service osv. Kanske går att hitta en billigare lokal i det lokala lilla samhället

Återkommer senare med mer funderingar måste rusa till bussen!

Ha det!
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017