Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Byte one.com till Surftown

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-09, 01:38 #11
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2007
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av wooper
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s
Min erfarenhet av dessa hotell är att dom är likvärdiga och påminner mycket om varandra. Uptime på servrarna är mycket bra när jag var hos dom. Men inte så mycket finesser så som att koppla flera domänadresser till samma konto b la.
Surftown kan väll ändå koppla flera domäner till samma konto, både i form av att lägga till nya domäner eller domänalias??

De kör ju trots allt H-Sphere som har en inbyggd funktion för detta. Om det är aktiverat eller inte är en anna fråga.
De var på one.com som detta inte gick vill jag minnas.
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-09, 07:36 #12
Slacker Slacker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Medlem

Citat:
Originally posted by sioustis@May 8 2008, 18:10
Jag rekommenderar Binero istället, har just flyttat dit ifrån Surftown.
Vad är det som är bättre på Binero?
Slacker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-09, 09:14 #13
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker
Citat:
Ursprungligen postat av sioustis
Ja dels support, priser och man förstår deras avtal surftown kan ju inte ens formulera sig.
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-09, 10:41 #14
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av wooper
En fråga till dig jgabor: Hur många stannar kvar respektive lämnar efter provtiden gått ut? Kanske lite *hysch hysch* om exakta siffror men en procentsats kan du väll bjuda på?
Ska jag vara ärlig, så vet jag faktiskt inte... Jag ska fråga, men jag lovar inget svar.

Citat:
Originally posted by -wooper@May 8 2008, 14:58
Surftown kan väll ändå koppla flera domäner till samma konto, både i form av att lägga till nya domäner eller domänalias??
De kör ju trots allt H-Sphere som har en inbyggd funktion för detta. Om det är aktiverat eller inte är en anna fråga.
Det stämmer bra det, och funktionen är aktiverad. Man kan i princip ha hur många domäner som helst knutet till sitt webbhotell. Dock ingår det ett visst antal domänstyrningar i våra olika paket (1, 10 eller 20), och ytterligare domänstyrningar kostar extra.

Citat:
Originally posted by -MikaelS@May 8 2008, 15:54
Jgabor: Vad har ni på Surftown för möjligheter till detta när det gäller IIS (ASP).
T.ex. ISAPI_Rewrite.
Dessvärre har vi inget stöd för ISAPI_Rewrite eller liknande. Har lämnat förslag och begäran om det hos teknikerna, så vi får se vad som händer...

Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Ja dels support, priser och man förstår deras avtal surftown kan ju inte ens formulera sig.
Jag kan hålla med dig om att vår support har varit bristfällig, och vi har flera planerade åtgärder för detta (Project "Support 2.0", som vi valt att kalla det.) Men priser? På vilket sätt är våra priser sämre än t.ex. Bineros? Om man bortser från domäner, där vi valt att inte sälja domäner som en ren förlustaffär... Och du får mer än gärna komma med konstruktiv kritik kring våra avtalsvillkor, jag har ingenting emot att vi skriver om dem för att göra dem mer lättförstådda och kommer driva det vidare inom företaget tills en ändring sker.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-09, 12:04 #15
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Jag vill egentligen inte kommentera andra kollegor i branschen, men eftersom vi drogs in i den här tråden så känner jag mig ändå manad till det.

Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
Citat:
Jag kan hålla med dig om att vår support har varit bristfällig, och vi har flera planerade åtgärder för detta (Project Support 2.0, som vi valt att kalla det.) Men priser? På vilket sätt är våra priser sämre än t.ex. Bineros? Om man bortser från domäner, där vi valt att inte sälja domäner som en ren förlustaffär... Och du får mer än gärna komma med konstruktiv kritik kring våra avtalsvillkor, jag har ingenting emot att vi skriver om dem för att göra dem mer lättförstådda och kommer driva det vidare inom företaget tills en ändring sker.
Alla sunda företag arbetar konstant med att utveckla och förbättra sina tjänster, service och support. Jag kan berätta att vi inom kort kommer att introducera en supportlösning som kommer att vända upp och ned på den allmänna uppfattningen om riktigt bra support. Därefter kan ni på Surftown börja fundera på Support 3.0

Obegränsad trafik med godtycklig nedstängning av kunder säger väl allt om Surftowns tjänster, priser och avtal?

Inget illa gentemot Gabor givetvis, känner till att han "kämpar för en förbättring", men detta är ett problem som har existerat och uppmärksammats under väldigt många år. Personligen har jag svårt att tro att Surftown kommer göra något åt detta förrän One.com ändrar sig, vilket i sin tur förmodligen inte sker förrän det "obegränsade"-begreppet har prövats genom en juridisk process (alternativt genom en mediakampanj, hmm..).
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-09, 12:48 #16
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar

Reg.datum: Apr 2003
Slacker..

Om du funderar att köra Surftowns tjänster som företagare så kan
jag inte rekommendera dem. Du kommer tvingas att betala dansk moms även om du uppger ditt svenska VAT nummer och har bara tyvärr lama ursäkter som svar.

Köper du tjänsten som privatperson så kör på. Den veckan jag hade igång mitt konto så funkade det bra.
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-09, 15:19 #17
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Jag vill egentligen inte kommentera andra kollegor i branschen, men eftersom vi drogs in i den här tråden så känner jag mig ändå manad till det.
Varsågod, det får du hemskt gärna göra.

Citat:
Originally posted by -JonathanS@May 9 2008, 11:04
Jag kan berätta att vi inom kort kommer att introducera en supportlösning som kommer att vända upp och ned på den allmänna uppfattningen om riktigt bra support. Därefter kan ni på Surftown börja fundera på Support 3.0.
Haha, det var en fin kristallkula du hade... Var köper jag en sån? :P

Citat:
Originally posted by -JonathanS@May 9 2008, 11:04
Obegränsad trafik med godtycklig nedstängning av kunder säger väl allt om Surftowns tjänster, priser och avtal?
Nja, nu begår du samma misstag som vissa andra gör... Vi stänger extremt (i princip aldrig) sällan ner kunder på grund av trafik. Det rör sig i sådana fall om rent resursförbruk. Jag har till exempel svårt att tänka mig att ni (eller någon annan leverantör) skulle låta en kund ligga kvar, trots att de har 1gb trafik i månaden, men utnyttjar 60-70% av CPU'n eller liknande. Vi stänger alltså i princip endast ner kunder som utnyttjar en orimligt hög mängd resurser, då i form av CPU, RAM, Disk I/O, etc., och inte pga mängden MB, GB eller TB.

Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Personligen har jag svårt att tro att Surftown kommer göra något åt detta förrän One.com ändrar sig, vilket i sin tur förmodligen inte sker förrän det obegränsade-begreppet har prövats genom en juridisk process (alternativt genom en mediakampanj, hmm..).
Det krävs ingen "rocket science" för att räkna ut att One.com är en stor spelare på den danska marknaden, och är en aktör man bör ta i aktning när man ska göra större ändringar i sitt produkt-utbud och/eller marknadsföring. Men vi är ganska långt gångna i arbetet kring vår "fria trafik", och jag vågar nästan garantera att vi kommer vara först ute på denna punkt (på den danska marknaden). Det ska i varje fall jag se till att vi är...

EDIT: Justja, får väl ta och passa på att hälsa alla en trevlig helg... Dags för dagens första danska pilsner, och njuta av det fina vädret.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-10, 07:20 #18
Medlem

Medlem

Citat:
Citat:
Originally posted by -Slacker@May 9 2008, 07:36
Citat:
Ursprungligen postat av sioustis

Det jag främst skulle vilja ha hos Binero är en snabbare sajt och att MYSQLservern inte blev överbelastad ibland. Har du märkt några sådana förbättringar?

Supporten hos One.com tycker jag är bra. Det enda felet de gjort var att de inte rekommenderade MySQLDumper, när jag hade time out problem vid backup av databasen med phpMyAdmin.
Slacker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017