Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Jag vill egentligen inte kommentera andra kollegor i branschen, men eftersom vi drogs in i den här tråden så känner jag mig ändå manad till det.
|
Varsågod, det får du hemskt gärna göra.
Citat:
Originally posted by -JonathanS@May 9 2008, 11:04
Jag kan berätta att vi inom kort kommer att introducera en supportlösning som kommer att vända upp och ned på den allmänna uppfattningen om riktigt bra support. Därefter kan ni på Surftown börja fundera på Support 3.0.
|
Haha, det var en fin kristallkula du hade... Var köper jag en sån? :P
Citat:
Originally posted by -JonathanS@May 9 2008, 11:04
Obegränsad trafik med godtycklig nedstängning av kunder säger väl allt om Surftowns tjänster, priser och avtal?
|
Nja, nu begår du samma misstag som vissa andra gör... Vi stänger
extremt (i princip aldrig) sällan ner kunder på grund av trafik. Det rör sig i sådana fall om rent resursförbruk. Jag har till exempel svårt att tänka mig att ni (eller någon annan leverantör) skulle låta en kund ligga kvar, trots att de har 1gb trafik i månaden, men utnyttjar 60-70% av CPU'n eller liknande. Vi stänger alltså i princip endast ner kunder som utnyttjar en orimligt hög mängd resurser, då i form av CPU, RAM, Disk I/O, etc., och inte pga mängden MB, GB eller TB.
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Personligen har jag svårt att tro att Surftown kommer göra något åt detta förrän One.com ändrar sig, vilket i sin tur förmodligen inte sker förrän det obegränsade-begreppet har prövats genom en juridisk process (alternativt genom en mediakampanj, hmm..).
|
Det krävs ingen "rocket science" för att räkna ut att One.com är en stor spelare på den danska marknaden, och är en aktör man bör ta i aktning när man ska göra större ändringar i sitt produkt-utbud och/eller marknadsföring. Men vi är ganska långt gångna i arbetet kring vår "fria trafik", och jag vågar nästan garantera att vi kommer vara först ute på denna punkt (på den danska marknaden). Det ska i varje fall jag se till att vi är...
EDIT: Justja, får väl ta och passa på att hälsa alla en trevlig helg... Dags för dagens första danska pilsner, och njuta av det fina vädret.