Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Skicka beställning till annan site (kakor) ?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-04, 15:39 #1
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
Hej,

Jag driver en sajt på nätet, där man skickar besökaren vidare till andra siter för att fullfölja sin beställning, liknande Tradedoubler.

Jag sitter och funderar lite på hur man kan "tracka" beställningen från min site på mottagarsidan utan att dom behöver lägga ner så mycket tid resurser på området. Jag är kanske inte så mycket ute efter programmeringsexempel, utan mer olika metoder för att göra det snyggt.

Kakor är ju bra, och jag kan ju via Javascript eller IFRAME; eller kanske tom IMG på mottagarens sida se att besökaren har beställt (Exempelvis genom att lägga in det på någon "kvitto" sida. Där JScript anropar olika script beroende på var kunden köpt, eller berättar det med hjälp av en URL enkodad variabel.

Det jag dock funderar på är att man är väldigt beroende av att besökaren dels har kakor påslagit, samt att dom accepterar tredjepartskakor.

En annan metod är att sidan skickar besökaren "tillbaka" till oss, vilket kanske inte är mer än rätt, då besökaren ju kom från oss från början. Det är ju inte säkert att alla vill det, men om dom gör det, så kan man ju, om dom skickar exempelvis beökaren till www.foo.com?kopt=Jajamensan - Då kan jag läsa kakan jag satte innan besökare lämnade min sajt och på så sätt ha en notering om att besökaren köpt något.

Detsamma går ju via JScript, men då måste besökaren acceptera tredjeparts kakor, vilket inte alla gör.

Någon som har andra tips ?
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-05, 09:14 #2
xix xeaons avatar
xix xeaon xix xeaon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 50
xix xeaon xix xeaon är inte uppkopplad
Medlem
xix xeaons avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 50
Ja jag vet inget bra tipps men jag var bara tvungen att nämna att jag tycker att det är riktigt fattigt att man inte kan lägga kakor som man vill.
xix xeaon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017