FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon som kan tipsa om en annan speditör än ups,dhl eller tnt som håller bra priser för upphämtning av en pall i usa.
pallen väger 122kg tnt=27000kr ups=1944u$ finns kanske någon krona att spara här,tiden har ingen stor betydelse.. Tacksam för svar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Får fram ~*1500 USD hos FedEx för 270 lbs från NY till Stockholm... det är ju bra mycket billigare än TNT i alla fall
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag googlade på styckegods och och det finns en del att välja på. Nordtrafik har jag hört nämnas av folk som importerar bilar och de har tydligen också styckegods.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kolla upp: http://www.oceanfreightusa.com/
Jag kom fram till lite drygt $200 (1200 kr) för en pall med din vikt (122 kg). Båt - New York - Göteborg |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svar.
Det fick bli dhl med båt 4300kr dörr till dörr leverans,och så sköter dom förtullning. B) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
av egen erfarenhet så slår DHL de andra dörr-till-dörr frakt bolagen på fingrarna hela tiden. vi skickar ofta dokument m.m runt om i världen och DHL brukar ligga på en tredjedel av vad FedEx eller UPS vill ha.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi använder också bara DHL, de är riktigt bra faktiskt. Definitivt på fram marsch just nu och kommer nog ta stora marknadsandelar från amerikanerna. 2002 köpte ju Deutsche Post post DHL och de är numer de enda som kan skeppa dörr till dörr till Kuba och Nord Korea. Testa och boka en sån order med FedEx eller UPS!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
edit
|