FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
http://www.idg.se/2.1085/1.158700
Vad gör man nu om man sitter på två IIS servrar som idag inte är drabbade (ta i trä) om man vill säkra upp? Någon som sett något patch eller beskrivning hur man tätar hålet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
SQL injection (om det nu är så det gått till) är ingen bugg i IIS utan beror på dåligt skriven kod och kan drabba alla plattformar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citata: "Ryan Sherstobitoff, bolagsstrateg på Panda Security, tror att hackarna utnyttjar en ännu otätad säkerhetslucka i webbservern Microsoft Internet Information Services, som finns inbyggd i flera versioner av Windows, bland annat Windows Server. "
Låter väl som IIS? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jo. Internet information services = IIS.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
De har ändrat lite i artikeln på IDG.se nu:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Microsoft har väl betalat lite till Panda
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() skämt å sido, men det är ju faktiskt tråkigt att microsoft betalar och mutar alla. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
sasser: Har du källa för det påståendet?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
kan en snabb gissning vara att den gemensamma nämnaren på dessa webplatser är att de körde ett o samma kasst kodade portalsystem eller liknande
jag vet att det finns ett par väl spridda sådana och har man tittat djupare i koden där så blir man mörkrädd |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Tyvärr, kan inte vara till hjälp här då jag senast sa till Microsoft när dom ringde mig ang. deras "partnerprogram": "Nej, jag skulle hellre låta min syrra aggera manuell webbserver genom MSN än att använda mig av Microsoft produkter till annat än arbetsdator, tyvärr." Lycka till hur som helst. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|