FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har lite behov för en enklare server som labbmiljö här på "hemmakontoret"... Den bör helst inte vara hur slö som helst, men behöver absolut inte vara någon monstermaskin. Fördelaktligen är den 1U, men 2U kan också fungera.
Har ni något som ligger och "skräpar" so mskulel göra sig bättre i min labbmiljö, skicka ett PM med lite info om maskinen och ert tänkta pris... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
om du ska labba hemma så behöver det väl inte vara U servrar.
Själv har jag allt ifrån gamla laptops till tower datorer osv.. allt som behövs för att nå dom är ju ändå bara en nätverkskabel ifrån switchen i källaren till datorn här uppe. så om du inte MÅSTE ha rackservrar så kan du med fördelaktigt pris köpa några towers. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Du har inte min flickvän, det märker ju jag....
![]() Absolut inget får stå på golvet, och inga kablar får vara löst dragna, då är det kris.... ![]() Har ett rackskåp stående som jag har fått övertalat mig fram till, och där finns et par units lediga... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
hehe nae men finns ju trådlöst
![]() men lycka till med din jakt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Har fått ett par erbjudanden som verkar lovande, men fortsätt gärna att höra av er...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tänk på att de flesta rackserver låter väldigt mycket.
Då menar jag MYCKET och kan inte jämföras med en vanlig desktop låda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Tjena
Jag har en Sun Fire V60x. Dual Xeon 2.8 GHz 4 GB ram, 2x36 GB SCSI från Seagate med adaptec 79xx-kort. Hotswapdiskar o 2xGbit lan. Kan det vara något. Vill bara nämna att det som tidigare sagts om ljud är rätt. Den susar lite när man startar den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Fujitsu-Siemens Primergy RX100 S4 XE
(5010104863) Intel Xeon dual core 2,13 ghz 1 gb cdrw-dvd, (ej HD) Finns i Stockholm och vill icke skicka ![]() 4300:- |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|