Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Avaktivera 3D-secure

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-04-21, 13:09 #1
buran buran är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
Medlem

Någon som gjort detta?
Var ser ni riskerna?

Min anledning är för att öka antalet köp från utländska kunder(dessa köp som rinner ut i sanden pga 3dsecures extraprocedurer),dock så har jag inte riktigt kommit underfund med vilka ökade risker man utsätter sig för.

Kommentarer,erfarenheter?

mvh
buran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-21, 13:13 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustavs avatar

Om du stänger av 3d-secure så kommer kunder som använder sig av sådana kort inte att kunna genomföra köpet överhuvudtaget. Det är i alla fall den informationen som jag har fått. 3d-secure är en plåga. Det fungerar uruselt och kunderna misslyckas ofta med det där extra steget på slutet.

För att svara på din fråga. Om du stänger av 3d-secure så riskerar du att förlora ditt inlösenavtal, då du bryter mot avtalet.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-21, 14:24 #3
Jonas Jonas är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2004
Jonas Jonas är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2004
http://en.wikipedia.org/wiki/3-D_Secure
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-21, 15:36 #4
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Gustav@Apr 21 2008, 13:13
Om du stänger av 3d-secure så kommer kunder som använder sig av sådana kort inte att kunna genomföra köpet överhuvudtaget. Det är i alla fall den informationen som jag har fått. 3d-secure är en plåga. Det fungerar uruselt och kunderna misslyckas ofta med det där extra steget på slutet.

För att svara på din fråga. Om du stänger av 3d-secure så riskerar du att förlora ditt inlösenavtal, då du bryter mot avtalet.
Det går att söka om undantag,och babs har det inte som villkor för att få ett inlösenavtal.
Jag gör det själv just nu,citat swedbank
Hej,

Babs ställer i de fallen ut ett tilläggsavtal där undantag från 3D regleras.

Vi behöver dock information om anledningen till varför Ni önskar undantag. Maila tillbaka informationen till oss så tar vi ställning i frågan och återkommer sedan till Er
.

Men är det verkligen så att vissa kunder sen inte kan handla på sina kort så är det ointressant.Hur säker är du på den punkten?

mvh
Oläst 2008-04-21, 15:47 #5
Gustavs avatar

Gustavs avatar

Citat:
Originally posted by buran@Apr 21 2008, 15:36
Men är det verkligen så att vissa kunder sen inte kan handla på sina kort så är det ointressant.Hur säker är du på den punkten?

Jag är inte så säker som jag trodde mig vara, eftersom jag inte kände till att det går att ansöka om undantag. Så nu vågar jag inte säga mer än att jag gissar på att man då utesluter alla kunder med ett sådant kort. Det bästa är väl om du hör dig för med Visa och Babs.

Om Babs inte ställer krav på 3d-secure så förstår jag inte riktigt varför du måste ansöka om undantag? Varför måste man ha tillstånd för att göra något som inte strider mot avtalet?

Om det går att stänga av 3d-secure, utan att man utesluter dessa kunder helt, så är det absolut värt den lilla risken för kreditkortsbedrägerier som man utsätter sig för. Jag har svårt att uppskatta hur stora inkomstbortfall en vanlig e-butik har pga 3d-secure, men det är förmodligen mer än vad man tror. Även om du blir lurad på 50000 kr varje år så tjänar du förmodligen in de pengarna på ökad försäljning. Men det beror så klart på din omsättning.

Återkom gärna i tråden om du får reda på mer information från Babs, Swedbank eller Visa.
Oläst 2008-04-21, 16:01 #6
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Du förlorar din garanterade intäkt som 3D-secure ger trots bedrägeri.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-21, 16:06 #7
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Citat:
Ursprungligen postat av buran
Jag är inte så säker som jag trodde mig vara, eftersom jag inte kände till att det går att ansöka om undantag. Så nu vågar jag inte säga mer än att jag gissar på att man då utesluter alla kunder med ett sådant kort. Det bästa är väl om du hör dig för med Visa och Babs.

Om Babs inte ställer krav på 3d-secure så förstår jag inte riktigt varför du måste ansöka om undantag? Varför måste man ha tillstånd för att göra något som inte strider mot avtalet?

Om det går att stänga av 3d-secure, utan att man utesluter dessa kunder helt, så är det absolut värt den lilla risken för kreditkortsbedrägerier som man utsätter sig för. Jag har svårt att uppskatta hur stora inkomstbortfall en vanlig e-butik har pga 3d-secure, men det är förmodligen mer än vad man tror. Även om du blir lurad på 50000 kr varje år så tjänar du förmodligen in de pengarna på ökad försäljning. Men det beror så klart på din omsättning.

Återkom gärna i tråden om du får reda på mer information från Babs, Swedbank eller Visa.
Man måste ansöka om det eftersom det är tilläggsavtal som ska skrivas på ,dvs man kan inte köra på sitt vanliga avtal utan 3d-secure.
Antagligen bara ett avtal där Babs avskriver sig ansvar osv.

mvh
Oläst 2008-04-21, 16:35 #8
Gustavs avatar

Gustavs avatar

Citat:
Originally posted by Wojt@Apr 21 2008, 16:01
Du förlorar din garanterade intäkt som 3D-secure ger trots bedrägeri.
Men kunder med kort kopplade till 3d-secure kan fortfarande handla i butiken? Den enda skillnaden blir att handlaren står risken och att kunden inte skickas vidare till en popup eller iframe?
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017