FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon som gjort detta?
Var ser ni riskerna? Min anledning är för att öka antalet köp från utländska kunder(dessa köp som rinner ut i sanden pga 3dsecures extraprocedurer),dock så har jag inte riktigt kommit underfund med vilka ökade risker man utsätter sig för. Kommentarer,erfarenheter? mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om du stänger av 3d-secure så kommer kunder som använder sig av sådana kort inte att kunna genomföra köpet överhuvudtaget. Det är i alla fall den informationen som jag har fått. 3d-secure är en plåga. Det fungerar uruselt och kunderna misslyckas ofta med det där extra steget på slutet.
För att svara på din fråga. Om du stänger av 3d-secure så riskerar du att förlora ditt inlösenavtal, då du bryter mot avtalet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag gör det själv just nu,citat swedbank Hej, Babs ställer i de fallen ut ett tilläggsavtal där undantag från 3D regleras. Vi behöver dock information om anledningen till varför Ni önskar undantag. Maila tillbaka informationen till oss så tar vi ställning i frågan och återkommer sedan till Er. Men är det verkligen så att vissa kunder sen inte kan handla på sina kort så är det ointressant.Hur säker är du på den punkten? mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
Om Babs inte ställer krav på 3d-secure så förstår jag inte riktigt varför du måste ansöka om undantag? Varför måste man ha tillstånd för att göra något som inte strider mot avtalet? Om det går att stänga av 3d-secure, utan att man utesluter dessa kunder helt, så är det absolut värt den lilla risken för kreditkortsbedrägerier som man utsätter sig för. Jag har svårt att uppskatta hur stora inkomstbortfall en vanlig e-butik har pga 3d-secure, men det är förmodligen mer än vad man tror. Även om du blir lurad på 50000 kr varje år så tjänar du förmodligen in de pengarna på ökad försäljning. Men det beror så klart på din omsättning. Återkom gärna i tråden om du får reda på mer information från Babs, Swedbank eller Visa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Du förlorar din garanterade intäkt som 3D-secure ger trots bedrägeri.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Antagligen bara ett avtal där Babs avskriver sig ansvar osv. mvh |