FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Såg i en annan tråd att någon uttryckte att google inte gillade flera sajter på samma ipnummer, ligger det någon teknisk sanning i detta ?
Drar mig till minnes en person som köpte 20-talet ipnummer och lade upp unika sajter på dom och pysslade med SEO. Någon som kan bringa ljus i denna fråga, är det nödvändigt att lägga sina sajter på fasta dedikerade ipnummer ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Det har pratats mycket om detta, dock är det inget jag märkt av och det känns som jag borde om så var fallet.
Jag har iofs inte luskat så mycket i det mer än enkla tester likt en sökning på "online gambling" där google resultat #1 ligger på en IP som hostar 154 andra websidor. Samma grej att google själva hostar 89 siter på IP 216.239.57.99 Thomas
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag ser ingen logik i varför en sökmotor ska prioritera en sida med eget ip. Det kan vara allt från en egen liten webserver till stort företag. Det kan både bli bättre och sämre sökningar?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det vore en logisk kullerbytta om Google som seriös sökmotor skulle premiera dedikerade IP-nr eftersom vi alla är ombedda att spara på de kära IP-adresserna till IPV6 kan implementeras fullt ut.
Mvh, John Eriksson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Validating
|
Håller med er allihop.
Drar mig till minnes en diskussion om detta på WW där GoogleGuy helt dementerade det. Ligger helt enkelt inte i Googles filosofi att premiera det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag undrade samma sak på ett annat forum (webproworld) och fick svaret att undvika att länka sidorna med samma IP nummer mot varandra. Hurvida detta skulle påverka PR återstår att finna (jag utgår att PR och SERP är vårt gemensamma intresse här). Jag kan inte se att man skulle få negativ PR av det men kanske att man inte får den önskade effekten av linkutbytet?
Mvh Niclas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag vet inte med google men tex. AV(.com) har det, passagen hade en massa problem med just detta på 90-talet...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|