Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ace Online

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-04-11, 22:27 #41
Urme Urme är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 108
Urme Urme är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 108
Det är fan sorgligt att veta att företag som dessa kan överleva mer än ~3 år. Blev dock förvånad att de verkligen dök upp i studion överhuvudtaget, stiligt klädda och "rappa" i käften, även fast de fattade nog inte själv hur dum de lät.
Urme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-12, 08:23 #42
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Citat:
Originally posted by Andreas Bard@Apr 11 2008, 09:16
Jag har själv en del kunder som satt/sitter fast i deras kontrakt. Det största problem var att de vägrade flytta och skriva över domännamnet på kunden.

Som "tur var" så gällde det .com i de flesta fall så de kunde registrera sin egen .se.
Tragiskt att de ska behöva gå till så här. 4000(?) kunder kan de ju lev gott på utan att fula sig. Bara leverera.
Är det verkligen så ?

Det är en sriöst menad fråga alltså, men jag gissar att det inte är riktigt så enkelt, jag tror dels inte att "någon" lurar sina kunder för att det är roligt, utan det troliga är väl att det saknas något i ekvationen...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-12, 13:57 #43
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
Jag tycker det är skrämmande att så många företagare beställer saker "som låter bra" och utan att ta reda på vilka villkor som gäller. Eller är det så att de tror att konsumentköplagen även gäller överenskommelser mellan företag?
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-12, 15:11 #44
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas Bard
Jag har själv en del kunder som satt/sitter fast i deras kontrakt. Det största problem var att de vägrade flytta och skriva över domännamnet på kunden.
Som tur var så gällde det .com i de flesta fall så de kunde registrera sin egen .se.
Tragiskt att de ska behöva gå till så här. 4000(?) kunder kan de ju lev gott på utan att fula sig. Bara leverera.
Är det verkligen så ?
Det är en sriöst menad fråga alltså, men jag gissar att det inte är riktigt så enkelt, jag tror dels inte att någon lurar sina kunder för att det är roligt, utan det troliga är väl att det saknas något i ekvationen...
allt det han säger är sant..
De som driver företaget lurar med flit för att tjäna pengar.
och släpper inte ifrån sig domäner osv osv..

och det går att leverera en vettig produkt för de pengarna.
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-12, 19:06 #45
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Citat:
Ursprungligen postat av mervinst
Citat:
Originally posted by -gummianka@Apr 12 2008, 07:23
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas Bard
Jag har själv en del kunder som satt/sitter fast i deras kontrakt. Det största problem var att de vägrade flytta och skriva över domännamnet på kunden.
Som tur var så gällde det .com i de flesta fall så de kunde registrera sin egen .se.
Tragiskt att de ska behöva gå till så här. 4000(?) kunder kan de ju lev gott på utan att fula sig. Bara leverera.
Är det verkligen så ?
Det är en sriöst menad fråga alltså, men jag gissar att det inte är riktigt så enkelt, jag tror dels inte att någon lurar sina kunder för att det är roligt, utan det troliga är väl att det saknas något i ekvationen...


allt det han säger är sant..
De som driver företaget lurar med flit för att tjäna pengar.
och släpper inte ifrån sig domäner osv osv..

och det går att leverera en vettig produkt för de pengarna.
När jag skrev mitt förra inlägg hade jag inte kollat på programmet, men jag blev glatt överraskad över TV3´s streamingtjänst....

Jag vill nog ändå hävda motsatsen, igen, att det saknas något i ekvationen (vilket också tyvärr innebär att företaget i fråga medvetet lurat sina kunder)
Men räknar vi på 6000 kr, så ger det kanske 10 till 20 timmar effektiv arbetstid, visst, du får en hemsida, men självklart blir den mallbaserad, du skapar inte 4000 unika designer inom dom ramarna, jag skulle gissa att man eftersom man vänder sig till nystartade företag dessutom har att göra med företag som inte har någon "grafisk profil", kanske inte ens någon "digital" logotype, och en webshop inom dom ramarna ? självklart går det inte (alltså, jag klandrar inte kunderna för att dom inte insett det, men saker som verkar för bra för att vara sant...) ska man sedan inom den budgeten även ha tid/råd att jaga nya kunder så...

Sen är det väl säkert så att dom har...100 (!?)...sidor/kunder som dom verkligen tjänar pengar på, och lägger sin tid på, men när det gäller övriga 3900 så är dom på den nivån (även om dom nu hade fungerat) att dom är helt värdelösa som både referenser och ur trafiksynpunkt (jag menar, om den där killens sexshop aldrig hade lyft, vilket väl inte var speciellt sannolikt, så är dom ju värdelösa som referenser, eftersom dom då är obefintliga.
Jag tror definitivt att man kan starta ett framgångsrikt företag med (kanske enbart) en stark internetprofil, men det är ju ingen genväg till framgång, det går inte att köpa en färdig webshop nånstans, köpa in varor som man säljer vidare, detta helst utan arbetsinsats, och sen lutar sig tillbaka och ser hur kronorna rullar in..(även om enstaka fall som visar på motsatsen finns)
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-13, 18:51 #46
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
jag får verkligen inte tv3's webtv att visa det avsnittet.. hittar det inte ens.
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-13, 18:58 #47
DudeRille DudeRille är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 599
DudeRille DudeRille är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 599
Citat:
Originally posted by mervinst@Apr 13 2008, 18:51
jag får verkligen inte tv3s webtv att visa det avsnittet.. hittar det inte ens.
Funkar prima för mig.
Finns under Insider > Program.
Den första är det..


Citat:
Skolpsykologen tog två år av hans liv.

(Sänt den 10 april 2008)
DudeRille är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-13, 19:04 #48
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
men.. trodde det skulle stå något om ace online suck också . tack duderille. får se om jag kan se det pga buffringarna :P
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-14, 12:51 #49
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
Hur i hela friden kan de ha "4000 kunder" med en sådan "portfolio"? Deras produktioner ser helt otroligt klumpiga och amatörmässiga ut och att det skulle sysselsätta 10 personer på heltid att producera sådan smörja är obegripligt. Även om man tar i princip helt okunniga personer (vilket jag antar att det har gjort) och låter dem snickra hemsidor så skulle de väl lära sig med tiden och producera bättre sidor?

Vilken normalbegåvad människa som helst smäckar ihop en snyggare och smidigare sida på en timma, även om det bara är en Wordpressinstallation och någon standard template. Tycker synd om det stackars j-vlar som gått på bluffen och nu sitter med skitsajter och fakturor på tusentals kronor.

Snudd på ocker och bedrägeri. Bra att de hängs ut.
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-18, 15:48 #50
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Såg reportaget precis..

Till att börja med så tycker jag personligen att deras hemsida ser lite "billig ut".
Kolla bara på kvaliten på logotypen i introt.
Ingen av deras referensers sidor validerar och dom är allmänt sega att ladda samt att jag känner en liten template känsla utav allt ihop.

Vad jag förstod utav reportaget är dom ringer upp företag och försöker sälja på företagarna dessa dyra abonemang (500sek i månaden).
Dom kan inte utveckla sidorna enligt behov eller sökmotoroptimera dessa sajter.

usch.
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017