Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Affiliate program

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-04-17, 23:52 #1
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Ja då vart man snart på väg att ordna med någon form av affiliate program.

Jag har lite tankar och frågor angående detta.
Vad kostar det och hur krångligt är det som företag att komma igång och få sålt tjänster/varor på detta viset?
För någon månad sedan mailade jag 2-3 olika företag men fick inget svar.
Vilket gjorde mig lite orolig självklart då jag vill ju veta att jag kan få kontakt med företaget och även få bra support om det är något.

Enkelt förklarat på vad jag hade tänkt använda det till..

En tjänst kostar låt säga 300kr.
Och jag är villig att ge 100kr till den affliate förmedlare som ger mig kunden.
1. Hur mycket av dessa 100kr går till han/hon som äger hemsidan som hade min reklam?

2. Vad kostar det att komma igång?

3. Måste man betala in en viss summa i förväg eller betalar man per faktura i efterskott eller allt efter som? eller hur går man tillväga.

4. Hur mycket behöver jag programmera in i min site för att jag ska kunna spåra att "site 205" skickade en person till mig som sedan köpte tjänst/vara X2.

Jag föredrar helt klart att betala för resultat än att betala för trafik.

Ni olika affiliate företag får gärna svara hurdant ni gör även om det kan komma och vara egenreklam. i och med att jag frågar så är det ju okej .

Om företaget är seriöst och ger det resultat som är önskvärt så är jag ju heller inte helt emot att göra något exklusivt för det affliate företaget om det är förmånligt också.
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-18, 11:08 #2
Andreas Bards avatar
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 243
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 243
Du är alltså intresserad av att använda dig av något av de affiliate-nätverk som finns aktiva i Sverige för att sköta ditt affiliate-program. Om jag förstod dig rätt?

1. Affiliate-näverken tar en transaktionsavgift (för varje klick, lead eller avslut). Jag har inga exakta siffror men jag kan tänka mig att det ligger mellan 25% och 50% i de flesta av nätverken.

2. Alla affiliate-nätverken har olika startavgifter och löpande månadsavgifter.

Double.net är en av de billigare att komma igång med med start- och månadsavgifter någonstans mellan 1000 och 2000 kr(?).

Agent Interactive är en annan spelare som arbetar helt resulatbaserat, alltså utan start- och månadsavgifter. Det ställer däremot mycket högre krav på annonsören.

3. Jag skulle gissa att de flesta numera har gått över till att man sätter in en slags deposition för att skydda affiliates och dem själva att de får betalt.

4. Oftast är det bara att lägga in den färdiga trackingkod som finns tillgänglig hos nätverk. Om inte finns hjälp, guider och moduler i ganska stor utsträckning.

Hoppas detta var till lite hjälp i alla fall. Lycka till!
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017