FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Under åren som har gått har jag samlat på mig väldigt många mail från bla kunder. Dessa har samlats i olika mappar i MS Outlook. Tänkte nu utvinna alla e-postadresser som finns samlade men vill inte sitta och plocka dessa en efter en utan vill köra någon liten programsnutt som ordnar detta.
Någon som vet om det finns något för MS Outlook som ordna detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan du inte bara exportera till excel ?
Eller är det mer avancerat än så ? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tackar, hade missat detta. Det löser problemet när det är avsändarens epostadress som ska samlas upp.
Nu ska jag utvinna alla epostadresser i själva mailet. Tror jag har en lösning för detta men finns det något program som ordnar detta så blir jag glad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns en programvara med diverse plugis för detta och att plocka adresser ur hela hårddiskar (dokument, pdfer osv) men dessvärre är det inte gratis men jag tror att det du söker är .pst-plugin
http://www.massmailsoftware.com/extractfiles/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tackar även för detta tips. Betalar gärna om saker gör det man vill.
Nu såg jag detta som en liten rolig utmaning så jag skapade en egen plugin till Outlook som gör det jag vill. Det var faktiskt lättare än jag trodde. Är det någom som behöver den så säg till så lägger jag upp en installationsfil. (Har bara testat den i Outlook 2003). |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|