FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Det är svårt att skriva en bra topic när man inte riktigt vet vad man letar efter... Men såhär ligger det till: Jag driftar en sajt, E m o C o r e.se, vi har nyligen invensterat i en server. (Rackserver, HP DL145 G3) Det är dock så att nånting gjorde jag fel, vid installationen av någon av tjänsterna i topicen. MySQL tar hiskligt mycket processorkraft och detta kombinerat med en för hög iowait på servern, bidrar till en EXTREM processor load (och servern går VÄLDIGT segt) Vi letar nu efter någon kunnig person, som kan sätta sig och luska rätt på varför iowaiten är hög, samt vad vi skall göra åt det! Alla gissar på MySQL som är boven, så kunskap inom MySQL Optimering krävs. Dom övriga tjänsterna, Apache 2.2 - PHP5 behövs också ses över och optimeras. Ersättning efter överrenskommelse, efter jobbet är slutfört. (Dvs, när problemet är löst) Skicka offert, referenser samt uppskattad tidsram till: jobb@E m o c o r e.se, alternativt ring Jim (mig) på: 0737-586061 (12-20) Med vänliga hälsningar, Jim "Jine" Nelin |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tjänsten är nu tillsatt!
Tack för alla intresserade! |
|||