FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Sammanfattat från Google:
http://googlewebmastercentral.blogspot.com...s-of-flash.html Notera diskussion och länkar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Du har rätt - medlemmarna markera själva om dess innehåll ska vara privat (för egen användning i applikationen eller att de själv väljer vilka de vill sprida länken till). Men allt som oftast är tanken att det ska vara publikt och nåbart via Google.
Min tanke var om det fanns något man skulle göra för att snabba på processen med Google när en medlem publicerat sin vy. Men du har säkert rätt att när de valt att använda innehållet via en hemsida/blogg etc så hittar Google den ändå till slut. Tiden det tar för Google att hantera innehållet är det relaterat till på hur stor site länken finns på? Dvs. går det snabbare att länken visas på aftonbladet än på en liten site? Jag antar att det hur som helst att föredra att snygga till länkarna enligt: www . siten ifråga . se / 123 / 456 / 789 än att ha www . siten ifråga . se / index. php?medlemsid=123&id=456&vy=789 ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
hans99 -> Tack för länken! Mkt intressant läsning!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Np, de börjar ju nu också ha lite numera Google så det lönar sig att titta efter. Kring Flash vidsidan om frågor avseende att korrekt tagga Flash eller inlänkar det kan ge och deras potential för lokal raking ser jag inte att det har något unikt värde (d.v.s. du har inte som bilder m.fl. komponenter som kan gynnas övergripande ranking dock kring det oberoende av Universial Search).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Men jag tror du har rätt i att större sidor besöks oftare av googles spindel. Google indexerar även om du kör varibel par, men att köra mod_rewrite på länkarna skall vara bättre för seo sägs det, och det ser om inte annat snyggare ut. swfAddress kör med mod_rewrite har jag för mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
OK - tackar!
Med exempel med swfObject finns ju: <div id="flashcontent"> This text is replaced by the Flash movie. </div> Är det där ni menar att man kan trycka in innehållet från medlemmarna samt länkar till de olika vyerna? Bryr sig verkligen Google om det som står i denna div? Det finns en kontroll tidigare att besökaren har flash och skickar dem annars till en separat sida med info och länk till installation av flash-plugin, så den information behöver jag inte tänka på här. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Visst, google läser innehållet i flashcontent diven precis som vilket innehåll somhelst.
Det exempel jag tänkte på var dock "seo" exemplet som kommer med swfAddress. Det använder sig av swfObject och har även PHP kod som visar hur du plockar ut de parametrar som skickas med URL. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
OK - kanon! Jag testar! Tack för snabba och bra svar! =)
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|