FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
Medlem
|
Kör alltid SuperMicro, funkar bra och de har modeller som inte är lika djupa som en landningsbana, vilket är önskvärt ibland. Mullet är min favoritleverantör.. Det enda jag har att gnälla på är att Supermicros IPMI-kort är _SKIT_ och att HPs iLO är kärlek.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() http://www.supermicro.com/products/chassis/1U/?chs=113 Jag skulle gissa att Mullet ordnar nog fram en sådan om intresse finns. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag hade nog valt IBM servers, vi har provat det mesta så som HP, F-S,Micro, och Dell.
Det hela slutade med att vi valde IBM. Jag tycker att ibm har väldigt prisvärda maskiner mycket prestanda för pengarna. Fungerar utmärkt i vår webbhotellmiljö, dessutom så fungerar även de andra 200 IBm servrarna perfekt. Bra och snabb support. Det sista alternativet jag hde valt är Dell då deras support suger. Hade en disk som gick i sönder, "teknikerns" förslag var att vi skulle ta ut disken och stoppa in den igen för att se om den fungerande då..kunde ju vara glapp enligt honom...hmm... Alternativ två enligt honom var just att uppdatera firmwaren på maskinen/disken...hur interesserad är man utav att göra driftstopp..??? Hos IBm är det bara att ringa så kommer den en disk snabbt...alternativt så plockar man en från lagret.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||