FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har nyligen inhandlat en korsordsgenerator byggd i Flash (AS2 tror jag) som ska vara till en hemsida jag håller på och bygger på uppdrag av en större branschorganisation. Korsordet inhandlades från en amerikansk sajt och dessvärre går det inte att skriva Å, Ä, Ö i korsordet vilket jag vill kunna göra. Jag bad det amerikanska företaget om hjälp med detta men de kunde inte göra det på det sätt jag ville.
Spelet är ganska avancerat eftersom det genererar korsord utifrån frågor och svar man skriver in i en textfil, det blir en ny korsordslayout varje gång man startar spelet. Så ifall någon skulle ha tid att hjälpa mig så krävs det att den personen har ganska avancerade actionscript-kunskaper. Ersättning efter överenskommelse. Jag skulle dock (helst) vilja veta på förhand ifall du som är intresserad har möjlighet och kunskap att faktiskt lösa mitt problem, och därefter ge mig ett ungefärligt pris. Hör av dig till mig, Richard Brattlund, på mailadress: [email protected] Stort tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Googla på "unicode" och spara om din .txt som "UTF-8" vilket du väljer i "Encoding". Sen är det ju bättre att läsa in via XML. Hoppas du kan lösa det.
MVH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Glöm inte att includa ÅÖÄåöä i de dynamiska textfälten. kan också va en lösning
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kan ju vara en idé att skriva System.useCodepage = true; först i din AS-fil.
Testa om det hjälper. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|