FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tänkte pröva sätta upp en egen parkeringssite med Adsense istället för att parkera med SEDO och hoppas det inbringar lite mer. Som jag förstår så kan man inte välja keywords i Adsense på samma sätt som det går att göra hos SEDO.
Hur går jag då tillväga för att optimera in mina keywords så att jag får rätt annonser? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du får helt enkelt skriva content.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är lite ny med det här
![]() Hur ska det skrivas för att jag ska få rätt keyword då? Återupprepa ordet en massa gånger eller? Någon som har något bra exempel (Vill du inte posta här så skicka gärna ett PM)?. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det eller hämta artiklar från tex wikis, men sånt får man inte göra...ajabaja
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Har SEDO nån specialdeal med google att de får bygga parkerade hemsidor? Men för att gå runt det så kan jag alltså slänga upp någon sida med lite info och ha min parkeringssida som "main"site? Tanken är ju att det ska bli något av domänen iallafall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ett fungerande alternativ
[\Skapa en eller flera mallar som du enkelt kan byta färgerna på. 2. Skriv lite nyttigt innehåll som relaterar till önskat ämne (snåla inte med vettig text). 3. Baka eventuellt in lite bilder (se dock till att det matchar och inte irriterar fokus). 4. Hitta ett bra ställen precis över all text och placera en AdSense banner där. Du är tillåten att köra in fler annonser och givetvis en massa andra saker utöver detta. Inte göra Använda samma design(mall/färg), försöka sno text från andra siter och eventuellt kasta om orden lite. Det kommer bara att få sidorna bannade i långa loppet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tackar tackar!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du vill öka chanserna till en högre CTR kan du även skapa "länksajter".
Utöver AdSense kan du även använda dig av affiliate-länkar, om du finner något klockrent dvs. Noteringar Lägg märke till att AdSense titlarna har en nyans som är lite starkare än länkarna. En simpel grej som ibland ger oväntade resultat. Skriv bra texter! Matnyttiga sådana. Skapa gärna någon/några funktioner som uppdaterar sig automatiskt (hämta via rss eller dylikt). Placera detta någonstans på sidan, exempelvis på höger sida av bildens innehåll. Kort sagt, få det att se ut som en bra vettig sida i googles och besökarens ögon. Kanske levererar du något vettigare än en parkerad sida till slut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Lägg till denna kod på din sida så kan du styra annonserna från adsense, utan massa innehåll. Denna kod är för textavsnitt som är viktig.
Kod:
<!– google_ad_section_start –> bla bla bla bla <!– google_ad_section_end –> Kod:
<!– google_ad_section_start(weight=ignore) –> bla bla bla bla <!– google_ad_section_end –> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Mattias: Tack för underbart exempel!
MrMike: Vad för typ av text ska stå där? Är det bara en massa keywords eller hela meningar? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|